Wanneer gaan slapen?

Op een gegeven moment gaan veel kindjes tegen een uur of 19 naar bed. Wanneer is dat ongeveer qua leeftijd? Gaat dat uiteindelijk vanzelf of moet je dit ritme er zelf in   brengen?
Groetjes, Esther.

Volgens mij moet je dat zelf gaan sturen. Mijn kids gaan na het eten in bad en daarna krijgt mirthe de borst en gaat naar bed. Dan is het ongeveer 19.30........geef ik ze later eten en later in bad dan gaat ze ook later naar bed. Als ik te lang wacht word ze chagi en gaat ze voor het eten evne naar bed...maar dan is ze daarna de hele avond wakker.

Ben (ook) een voorstander van 19 uur naar bed, de komende jaren!!!! In de praktijk vind ik dat best moeilijk. Komt er meestal op neer dat Stijn voor zeven uur zijn laatste flesje krijgt en dan ongeveer half acht in bed ligt. Slaapt dan tot 6/7 uur!!!

hoi,
ik denk dat je dat een beetje moet sturen, heb ik wel gedaan.
mijn dochter ligt om acht uur in bed en slaapt tot een uur of acht. we hebben dit zo gedaan omdat mijn oudste ook om acht uur ligt, en als hij naar de speelzaal gaat moeten we om half negen weg en hebben we nog even de tijd.
groetjes steffie

Nou Tyche krijgt om half 8 haar laatste fles. Eigenlijk zou dit ook om 19.00 uur kunnen maar wij hebben er voor gekozen het iets later te doen omdat ze dan niet meer wakker word gehouden als de andere 2 kids naar boven gaan.
Tyche is nu 7,5 maand en we zijn hier ongeveer een maand mee bezig.
Succes

Groetjes Kirsten

Lukas gaat als sinds dat hij ongeveer 6wk is standaard op 19.00 uur slapen. Hij slaapt overdag weinig dus dan is hij ook echt op. Overigens soms wordt het ook wel eens 19.30 uur of 20.00 uur.

Annemieke

Hoi,

Mijn kleintje ligt er ook om 1900 in, wel geef ik sinds een week of 2 weer een extra fles om 2230, dit omdat ze steeds minder ging eten en niet meer aankwam. Ze slaapt dan door tot een uur of 6 (soms ook 5) en gaat dan weer terug naar bed. Na 7 uur blijft ze op tot een uur of 10 voor haar morgen dutje. 's middag slaapt ze vaak niet, soms een half uurtje en om 1900 is ze zo moe dat ze naar bed gaat, soms met  een beetje  huilen en  dan slaapt ze.

Vanmorgen was het echt een super morgen om 6:45 wat geklets en is weer inslaap gevallen tot 7:45 dat is echt super voor mama's... even bijtanken!

Het om 1900 gaan slapen is er gewoon ingekomen, niet echt iets voor gedaan, tegen 1800 eten, rond 1820 klaar, in bad of nog even spelen en knuffelen en dan naar bed.

Succes, groetjes Nands

Terug
Bovenaan