Wanneer gaan ze brabbelen?

Hoi hoi,

Mijn dochtertje van 5,5 maandjes is een goedlachse baby en als ik haar kietel dan schatert ze voluit. Als je naar haar lacht dan krijg je een grote glimlach terug. Alleen produceert ze nog niet zoveel geluidjes. Is dit normaal? Wanneer gaan ze eigenlijk beginnen met brabbelen?

Groetjes,
Barbara
 
Dat is denk ik per kind verschillend. Het begon bij ons rond 7 maanden, maar ook nog niet veel. Nu zijn ze 9 maanden en is het echt de hele tijd een getetter, héérlijk is dat.

Maak je dus geen zorgen, 5,5 maand zou wel wat vroeg zijn.
 
Hallo,
Ik weet ook niet wat echt "normaal" is. Onze zoon brabbelt al wel een tijdtje (ong. een maand). Hij is nu 4,5 maand. Ik dacht dat dat normaal was, maar het is juist vroeg. Hele gesprekken voert hij. Ik vind het wel gezellig als je bv. in de auto zit en er wordt van achter je gekletst.
Groetjes
 
Hoi,
Mijn zoontje begon rond 3 maanden geluidjes te maken. Hij is nu ongeveer 5,5 maand en voert hele gesprekken. Hij brabbelt wel alleen terug als er tegen hem gepraat wordt, in zichzelf hoor ik hem maar zelden bezig (alleen in de box tegen zijn papegaai). Misschien moet je het gewoon eens navragen op het cb?
 
Hallo,
Mijn dochtertje is nu bijna een half jaar maar ik debk dat ze toch al een maand of wat "kletst" ook uit zich zelf hoor ik haar in bed tegen haar handen kletsen en doen. Ze probeert je ook heel erg na te doen. Maar ik moet zeggen dat ik er van ovetuigd ben dat kinderen soms eerder praten en soms bv eerder omrollen, dat probeert ze wel met geweld maar lukken wil het nog niet.
Ach kinderen leren het wel hoor

Groetjes Janneke
 
Mijn zoontje brabbelt al vanaf 3 maanden en met een maand of 4,5 "kletste" hij de oren van je hoofd. Maar dat verschilt erg per kind hoor, net als bij volwassenen. De een is meer verbaal in gesteld en de ander is meer een doener. Ik zou me er niet teveel zorgen over maken. Vaak is het zo dat een kind dat erg verbaal is ingesteld zich motorisch minder snel ontwikkeld en dat een kind dat zich motorisch vlot ontwikkeld wat minder verbaal is ingesteld. Maar ook dat is geen natuurlijk niet vaststaand.
 
Ik heb laatst ergens gelezen dat het ene kind wat eerder begint met motorische vaardigheden ontwikkelen en de andere met dingen als brabbelen enzo. Ze kunnen nou eenmaal niet alles tegelijk leren, dus misschien is die van jou wat verder met z'n bewegingen....
 
Terug
Bovenaan