Wanneer gaar ie nou eindelijk eens lopen ????

Mijn zoontje Jonah van bijna 20 maanden loopt nog steeds niet zelfstandig.
Hij loopt wel aan de hand ( ook niet echt goed ) en loopt ook overal langs.
De laatste paar weken kan ie ook eventjes zelfstandig staan maar laat zich
dan toch weer vallen.
Elke keer denk ik nog een paar weekjes en dan loopt ie wel maar helaas.
Er zit wel steeds iets vooruitgang in maar het gaat heel langzaam.
Mijn dochtertje liep op haar eerste verjaardag al heel goed dus het verschil
is ook erg groot.
Zijn er nog meer mensen die zich hier zorgen over maken?
Of zijn er mensen die dit herkennen???

Miranda
 
Hoi,

Het zoontje van mijn vriendin (nu drie) wilde ook niet lopen en was 22 maanden toen hij los liep, zij heeft wel fysio voor hem en nog houden ze hem in de gaten, niet omdat hij een afwijking heeft maarom de motoriek te stimuleren, volgens de fysio was haar kindje anders georiënteerd, het ene kind vind dit leuker en het ander wat anders.
Maar haar zoontje heeft bijv nog moeite met rennen en springen enzo en krijgt daar oefeningen om hem te stimuleren.

Ik vertel dit niet om je bang te maken, haar zoon heeft feitelijk ook niets anders dan dat het hem niet boeit, maar ik zou gewoon eens vragen of de fysio er eens naar kijkt, 20 maanden is wel laat, een beetje stimuleren kan volgens mij geen kwaad.

Succes,

groetjes Brenda
 
hoi groenenberg,

het had mijn verhaal kunnen wezen mijn zoontje 20mnd presies het zelfde.
ik ga nu ook niet meer zeggen nou nog 2weekjes en dan loopt hij wedden nou mooi niet dus!!!!
ik wacht het nu rustig af ik merk wel dat hij gewoon te voorzichtig is laat zich al heel gauw op zijn kont zakken maar ja komt vanzelf wel.
ik moest zelfs met hem naar een kinderfysiotherapeut en ben daar maar 2x geweest want hij heeft alles in zij mars om te gaan lopen komt vazelf zei ze.

gr monique
 
Hoi Miranda! Ik was zélf niet zo'n snelle loopster. Ik liep pas met 22 maanden los!! Daarvóór liep ik langs de tafel, aan de hand etc, maar los lopen durfde ik niet, aldus mijn moeder. Op een gegeven moment hebben ze mij een doekje in mijn handen gegeven zodat ik toch wat 'houvast' had (voor mijn idee dan). En voilá: Dani kon lopen!!! Misschien kan je zoiets ook proberen? Ik denk dat je niet al te veel zorgen hoeft te maken. Hij loopt tenslotte al, alleen nog niet los. Als hij nog niet aan het handje kon lopen zou het anders zijn....

En het is inderdaad zo dat het ene kind minder gericht is op de motorische ontwikkeling dan de ander.Ik kon al snel praten, en het lopen...tja...ik werd rondgedragen door mijn vader, dus lekker makkelijk
Ben overigens nooit sportief geweest, en dat was dus in mijn jonge jaren al duidelijk,hahaha

Succes! (met het geduldig zijn)

Groetjes,
Dani, mama van Joëlle
 
Hoi Miranda,
ik liep ook heel laat ( 24 maanden) Ik was een te vroeg geboren baby en de ontwikkeling van mijn zenuwstelsel liep wat achter. Later ben ik wel gaan lopen en zo, maar ik ben nooit echt goed geworden in springen, rennen,ballen,  klimmen etc. Te onzeker en ik scheen nooit goed te weten waar mijn handen en voeten nu zaten.
Dat was onhandig want veel spelletjes die kinderen samen spelen bestaan uit dit soort dingen. Nu ik volwassen ben heb ik nergens last van, behalve tijdens bedrijfsuitjes waarbij we ineens gaan muurklimmen of zo iets geks : )

Dus het hoeft zeker niet te wijzen op een echt probleem maar ik denk wel dat je misschien een kind hebt wat extra stimulans kan gebruiken om motorisch vaardig te worden. Misschien heeft de fysio wat tips, spelletjes, speelgoed voor je?

groetjes
Kristien
 
Terug
Bovenaan