Wanneer gaat baby kruipen en zitten

<p>Hoi! Mijn dochter van 6 maanden kan al erg goed omrollen en lang op haar buik liggen en spelen. Ze probeert te kruipen maar ze is heel erg gefrustreerd omdat dit niet lukt. Elke keer als we haar op haar rug leggen rolt ze gelijk om en begint ze soort van te tijgeren, ze begint te kreunen en gillen. Herkent iemand dit en hoe lang duurt het voordat ze kan kruipen? Ik hoop dat dit haar continue frustratie weg gaat nemen ;)</p>

Onze dochter zit in precies dezelfde fase. Ze gilt het soms uit omdat ze niet vooruit kan komen... zal vast snel komen :) 
Wanneer weet niemand... het ene kind is het andere niet!

Haha ons zoontje van 7.5 maanden rolt sinds een paar dagen pas geregeld om? onze oudste ging met bijna 11 maanden kruipen. Komt vast wel goed! Ze zijn/waren trouwens niet gefrustreerd.

Ontzettend moeilijke fase idd! Ik herken dat van mijn 2 dochters. Helaas gaan ze vaak pas tussen 7 a 10 maanden kruipen of tijgeren, meestal rond 8 maanden. Dus wie weet ben je hier nog wel wat weekjes zoet mee. Vaak tijgeren ze ook eerst achteruit (afzetten gaat makkelijker dan jezelf optrekken aan de vloer) en gaan ze pas weer weken daarna echt in vooruit-modus. Sterkte ;) Ik vond het altijd een pittige periode en dacht met weemoed terug aan de periode dat ze nog niet konden rollen en alles nog makkelijker was haha.

Ja met frustratie komt de kracht voor vooruitgang, letterlijk en figuurlijk. Maar het kan wel even duren hoor. 
Mijn dochter kon rond 7 maanden heen en terugrollen en deed dat ook vaak. Daarvoor al wel veel tummy time. Maar eerst kwam rol rol schuif naar achter om te komen op de plekken die ze wilde. Tijgeren snapte ze maar niet. Rond 9 maanden lukte tijgeren wel. En toen met 10,5 maand ging ze rechtop op haar knietjes spelen en aan de tafel staan. Ik was verbaasd, want waar waren zelfstandig tot zit komen en kruipen gebleven? Nou dat kon ze met 11 maanden pas. En pas met 17 maanden loslopen. Ondanks dat ze op haar eerste verjaardag al aan de hand meestapte. Soms moet je geduld hebben, ook al willen ze zelf heel graag. Het is belangrijk dat ze het zelf ontdekken, dan zijn ze er klaar voor. 

Mijn kinderen gaan pas heel laat tijgeren/ kruipen. Daarvoor ook bij de fysio gelopen. Die adviseren om ze op een gladde grond te leggen op hun buik, en dan moet je zelf 1 been omhoog duwen, en dat been dan vasthouden. Dan kunnen ze hun been strekken en komen ze iets vooruit. Daarna probeer je het bij het andere beentje, zodat ze goed het om en om principe leren. Lukt misschien niet gelijk, maar zo geef je wel een zetje in de goede richting.

Mijn dochter rolde met bijna 4 maanden (zoontje nu ook). Kruipen oefenen begon denk ik rond 7 maanden en met 8 maand kon ze in een week tijd kruipen, zitten en optrekken tot staan. Het komt dus iig opeens haha. Mijn dochter was eigenlijk nooit gefrustreerd dus kan daarin geen tips geven, wat ze wel heel leuk vond toen ze aan het oefenen was is dat ik een spiegel voor haar neerzette als ze op haar buik lag. Ze ging dan de hele tijd geinen en ook proberen richting de spiegel te komen. 

Terug
Bovenaan