Hoi,
dat verschilt echt voor iedereen. Wij zijn nu 30 weken zwanger en ik heb ze twee weken geleden besteld. Vorige week hadden we ze in huis. Het voordeel is dat je nu alvast de enveloppen kunt schrijven en in ons geval alvast al het knutselwerk kunt gaan doen! Wij wilden een simpel kaartje, zonder poespas, zodat we niet na de geboorte nog uren aan het knutselen moesten gaan. Maar uiteindelijk was er maar één kaartje die we allebei leuk vonden en daar zit veel werk in. Gelukkig kan ik nu wel alvast beginnen met plakken etc, dus na de geboorte hoeft het kaartje alleen nog maar gedrukt te worden en het geknutselde deel eromheen geschoven te worden. Ik heb nu 35 kaartjes af en ben er al zo'n 2.5 uur mee bezig geweest! En moet er nu dus nog 65!! Ik ben blij dat ik ze zo vroeg heb besteld, want ik kan me voorstellen dat ik er over een maand echt niet zo veel zin meer in heb!
Daarnaast hou ik onbewust ook rekening met een vroeggeboorte. In mijn omgeving zijn er best veel vrouwen al voor de 34ste week bevallen. Zij hadden vaak nog niet eens gekeken wat voor kaartje ze wilden en moesten dus in het ziekenhuis maar snel wat uitzoeken. Dat zou niets voor mij zijn, want ik ben echt pietje precies en wil alles gezien hebben wat er is (en dat is heeeel veel) voor ik een keuze kan maken. Ik ga er uiteraard niet van uit dat ik ook te vroeg beval, maar je kunt maar beter alles op tijd af hebben!
En een aantal voorbeeldboeken halen bij de drukker kun je uiteraard altijd doen! Kun je alvast kijken wat jullie beiden leuk vinden! Bestellen kun je dan altijd nog wat later doen. veel plezier en succes met uitzoeken!