Wanneer geboortekaartjes uitzoeken?

De titel zegt het al; wanneer zoeken jullie de geboortekaartjes uit?

Ik zat er aan te denken om als ik een week of 28 zwanger ben (nu 21+5) eens langs de drukker te gaan, maar is dit niet erg vroeg? Heb eigenlijk geen idee meer wanneer we dit bij onze dochter gedaan hebben.

Groetjes Andrea

he ,wij hebben dit rond de 7e maand in orde gemaakt ,en dat was voor ons idee vroeg zat er zijn er ook zat die dit echt in de laatste weken doen , maar dat wouden wij ook niet.

maggi

Hoi,
dat verschilt echt voor iedereen. Wij zijn nu 30 weken zwanger en ik heb ze twee weken geleden besteld. Vorige week hadden we ze in huis. Het voordeel is dat je nu alvast de enveloppen kunt schrijven en in ons geval alvast al het knutselwerk kunt gaan doen! Wij wilden een simpel kaartje, zonder poespas, zodat we niet na de geboorte nog uren aan het knutselen moesten gaan. Maar uiteindelijk was er maar één kaartje die we allebei leuk vonden en daar zit veel werk in. Gelukkig kan ik nu wel alvast beginnen met plakken etc, dus na de geboorte hoeft het kaartje alleen nog maar gedrukt te worden en het geknutselde deel eromheen geschoven te worden. Ik heb nu 35 kaartjes af en ben er al zo'n 2.5 uur mee bezig geweest! En moet er nu dus nog 65!! Ik ben blij dat ik ze zo vroeg heb besteld, want ik kan me voorstellen dat ik er over een maand echt niet zo veel zin meer in heb!
Daarnaast hou ik onbewust ook rekening met een vroeggeboorte. In mijn omgeving zijn er best veel vrouwen al voor de 34ste week bevallen. Zij hadden vaak nog niet eens gekeken wat voor kaartje ze wilden en moesten dus in het ziekenhuis maar snel wat uitzoeken. Dat zou niets voor mij zijn, want ik ben echt pietje precies en wil alles gezien hebben wat er is (en dat is heeeel veel) voor ik een keuze kan maken. Ik ga er uiteraard niet van uit dat ik ook te vroeg beval, maar je kunt maar beter alles op tijd af hebben!
En een aantal voorbeeldboeken halen bij de drukker kun je uiteraard altijd doen! Kun je alvast kijken wat jullie beiden leuk vinden! Bestellen kun je dan altijd nog wat later doen. veel plezier en succes met uitzoeken!

Hallo dames,

Op zich maakt het niet zoveel uit wanneer je kaartjes uitzoekt. 't Is maar net waar jij je prettig bij voelt. Ik heb zelf bij een drukkerij gewerkt en de ene besteld ze al met 25 weken en een ander 3 dagen voor de uitgerekende datum. 't Is ook maar net hoeveel waarde je er aan hecht.

Ik zag wel iemand typen dat je eerst boeken bekijkt en later besteld. Maar dan zou ik wel even horen bij de drukker of er van dat kaartje nog genoeg op voorraad ligt, zodat het kaartje over 2 of 3 maanden nog wel te bestellen is. Als je net vlak voor een nieuwe uitgave zit van een nieuw boek, dan kan het best wezen dat dit kaartje uit het assortiment wordt gehaald. Meestal komt er zo'n 1 tot 2 keer per jaar een nieuw boek uit.

Ikzelf ga zelf een kaartje maken. Manlief wil eigenlijk een kaartje met een foto van de kleine, maar ja, dan is het maar net hoe ik die bevalling doorsta en fit genoeg ben om nog een kaartje  te ontwerpen. Ik ga dus toch van te voren ook een kaartje ontwerpen, zonder foto erop. Dan heb ik altijd wat achter de hand. Dan is het een kwestie van datum aanpassen en doorsturen naar de drukker.

Succes met het kaartjes uitzoeken!!!!

Liefs Rixt

Wij hebben de geboortekaartjes vorige week uitgezocht. We hebben ze nog niet besteld, maar weten wel welke we graag willen. Vanaf ongeveer 7mnd kan ik ze gaan bestellen bij de drukker werd er tegen ons gezegt.

Denk dat het voor ierdereen verschilt. Als jij denkt dat je ze nu moet bestellen dan moet je dat gewoon doen. Er staat in principe geen tijd voor. Ik ben best blij dat ik het al zo vroeg heb gedaan, er waren zoveel leuke kaartjes.

Succes met zoeken naar een mooi kaartje
Groetjes Patries
22+3wk

Hoi,

Ik zal rond de 25 weken eens alvast gaan kijken wat je leuk vind en in week 30 definitief beslissen wat je wilt aangezien je dan nog zo n 10 weken voor de bevalling zit als het goed is.Succes met het zoeken naar een leuk en orgineel kaartje.

xx nice

Ik zelf heb het in mijn zwangerschapsverlof geregeld. Vind ik persoonlijk vroeg genoeg. En ook leuk dat je juist dan nog zulke dingen kan regelen. Dan heb je meteen wat te doen. En heb je nog wat om naar uit te komen!

Terug
Bovenaan