Wanneer geeft een kind aan dat het geen bv meer wil?

<p>lieve allemaal,</p><p>Ik heb een dochter van 10 maanden oud en ik geef haar borstvoeding. Mijn vriend en ik zouden uiteindelijk graag willen gaan proberen voor een 2e kindje te gaan. Maar ik wil haar eerst nog even rustig met ons samen laten zijn</p><p>Nu is mijn vraag; hoe oud waren jullie kinderen toen zij zelf aangaven geen behoefte meer te hebben aan bv? En hoe doen jullie dat dan in de nacht? (Mijn dochter heeft een lactoseallergie) dus wat kan ik haar dan het beste geven? </p><p> </p><p>Liefs, xxx</p>
 
Hallo,
Hier onze zoon tot 2 jaar bv gegeven . Toen zelf besloten te stoppen. Hij vond het wel prima. Als alternatief hebben we toen volle melk gegeven tijdens leermomenten bijvoorbeeld. Maar met allergie lastig begrijp ik. 
 
Mijn dochter weigerde eerst de avondvoeding en paar dagen later ook de ochtendvoeding. Toen was het dus opeens klaar..
Op dat moment was zij 16m en was ik 6m zwanger van onze 2e dochter. Ik bood haar wel vanaf 1 jaar gewone melk aan. Je kunt haar bijvoorbeeld ook amandelmelk oid aanbieden. 
 
Hier drinkt ze,met 2,5 jaar nog. De natuurlijke speenleeftijd ligt tussen de 2 en 6 jaar. Daar tussen geven kinderen dus zelf aan wanneer ze stoppen. De,who norm,is 2 jaar. Daarna is een vervanging niet meer nodig. 
 
Hier wilde ze rond een jaar niet echt meer drinken bij me en ben toen gestopt. Gaf geen problemen. Als ze overdag al genoeg eet dan zou ze snachts niet echt nog voeding nodig hebben. Dus dan zou je haar ook water kunnen geven of lactosevrije melk ofzo. 
 
Terug
Bovenaan