wanneer geen flessen meer?

Hallo,

Mijn dochter is nu één en ik vroeg me af wanneer je geen flessen meer geeft. Ze krijgt nu nog twee flessen gewone melk en tussendoor haar drinken in een avent rietjesbeker.

Wie weet dit?

Groeten mama Floor
 
Daan nu 14   maanden krijgt al geen fles meer sinds hij 11 mannden is.
Hij krijgt al zijn drinken inclusief de melk uit de rietjes beker, hij krijgt nu ook intresse in een gewone beker nu krijgt hij ook af en toe een beetje drinken uit een gewone beker.

Groetjes Saskia
 
ik denk dat er niet echt een regel bestaat over wanneer je kind geen fles meer mag. je moet kijken naar waar je kindje behoefte aan heeft. lucas gaf met 8 maanden aan echt geen fles meer te willen, hij dronk gewoon niet uit de fles meer en gooide die weg. met een tuitbeker ging het toen heel goed. en met 1,5 jaar wilde hij die ook niet meer, en sindsdien drinkt hij alles uit een gewone beker. je moet gewoon kijken waar je kindje aan toe is, en het zo nu en dan proberen, dan merk je snel genoeg of je kind er aan toe is. succes.
 
Hai,

Mijn dochtertje is 20 maanden, en krijgt 's avonds voor het slapengaan nog een flesje warme melk bij mij op schoot, uit een fles! Vind ze heerlijk, ze ligt dan lekker tegen me aan, en om eerlijk te zijn vind ik het ook heerlijk....
Schaam me eigenlijk wel een beetje, als ik zo lees dat kindjes van 1 jaar al melk uit een beker drinken.
Ze drinkt haar andere drinken gewoon uit een beker hoor, maar haar melk krijgt ze lekker bij mij op schoot.....!

groetjes
 
Hoiii,

Ik doe ook verwoede pogingen ons jochie van 17 mnd uit een bekertje te laten drinken en dat lukt redelijk. Maar het is ook inderdaad heerlijk om 'm nog even lekker op schoot te hebben met een flesje, lekker met dat lijfje tegen je aan...! Lekker nog even genieten.

Groetjes,
Line
 
Hoi mama's

0ns zoontje is 19 maanden en krijgt net als Fiona en Line haar kindjes nog melk uit een fles voor het slapengaan! En nee, daar schaam ik me niet voor! Het is een ritueel voor hem, wanneer we hem op bed brengen warmen we melk op, gaan naar boven, zitten op een lekkere stoel en drinken maar. Als de fles leeg is (150 cc)  slaapt hij al half en kan ik hem rustig neerleggen. Ik voel me hier goed bij en hij ook. Hij geeft soms ook wel aan dat hij graag wil slapen en dus geen melk meer wil. Prima, doe ik niet moeilijk. Hij krijgt genoeg melkprodukten binnen op een dag. Zoals ik al zei, het is meer een ritueel. En als hij niet meer wil zien we dan wel weer wat we dan gaan doen.Je moet doen waar jij je het lekkerst bij voelt en waarvan jij denkt dat het  beste is voor je kind! Succes!

Groetjes Alberta  
 
Hi

mijn zoontje is nu 22 maanden en krijgt nog steeds de fles, 's ochtends een papfles, lekker bij papa in bed, ik moet vroeg naar werk, en 's avonds een flesje melk. Dat zijn ook de enige tijden dat hij iets met melk drinkt, tussen de middag wil hij het niet. Ik schaam mij er zeker niet voor, het is een ritueel geworden en ik vind het zelf lekker knus, 's avonds ligt hij lekker tegen mij aan, flesje leeg drinken. en 's ochtends bij zijn papa.

Hij drinkt trouwens uit een tuitbeker sinds hij 8 maanden was, en drinkt vanaf 19 maanden uit een echte beker, overdag hoef ik hem echt geen fles te geven.

groetjes,
lia
 
Bij mijn dochters ging kort na de 1e verjaardag de fles de deur uit. Vanaf een jaar kregen ze alles uit een tuitbeker. De jongste is nu 17 maanden en geeft zelf aan dat de dop eraf moet en ze gewoon wil drinken, dus dat proberen we af en toe en gaat best goed.
Het is mij verteld dat uit een fles drinken slecht voor de spraakontwikkeling en voor de tanden is, maar 1x per dag zoals een aantal nog doen zal niet zo veel kwaad kunnen lijkt mij.
groetjes
Melanie
 
Terug
Bovenaan