Wanneer geen middagdutje meer?

<p>Dag dames,</p><p>vanaf welk leeftijd deed jullie kindje geen middagslaapje meer? <br />Mijn dochter, nu 2 jaar en 3 maanden wil haar middagslaapje niet meer doen.. maar ze heeft het wel nodig, want als ze geen dutje doet kan ze erg prikkelbaar zijn tegen de avond. Sommige dagen doet ze het wel. <br /><br />En zijn jullie kindjes van de ene op de andere dag gestopt of geleidelijk aan? Dus sommige dagen wel dutje en sommige dagen niet? </p><p> </p>
 
Hier met 2x bevallen precies 2.5 jaar gestopt. In de maanden ervoor rommelde het al wel. Dan sliep ze vaak om de dag. Dag 1 hield ik haar wakker, dag 2 liet ik haar slapen (niet langer dan een uur)
Op de dagen dat ze nog wel een uurtje sliep, was het s avonds wel pas 21.00 voor ze sliep. Bleef ze wakker, sliep ze om 19.00. Maar in 1x stoppen lukte niet.

Het was vanaf 2.5 jaar ook nog wel pittig voor dr om elke dag wakker te blijven, maar het was zo vaak drama en feest s avonds als ze had geslapen overdag dat we er gewoon mee moesten stoppen. Het was 1 maandje pittig en toen was ze er overheen. En t voordeel was dat ze om 19.00 altijd als een blok in slaap viel. Heeeeerlijk!! Ze is nu 3 jaar en 3 maanden en slaapt nog steeds om 19.00 als een blok! En sinds ze geen middagslaapje meer doet, slaapt ze ineens ook langer uit in de ochtend. Vaak tot 7.00/8 00, voorheen was het 6.00/6.30..
 
Dat scheelt denk heel erg per kindje... De een heeft wat meer slaap nodig dan de ander...
Ik heb echt een slaapkop, en denk dat hij wel tot 3 jaar slaapt smiddags..
Maargoed hij is bijna 2... (Sliep vannacht ook weer van 1900 tot 9:00u en smiddags van half 1 tot half 3..)
 
Hier in september 2 geworden en nu 1 maand dat die smiddags  niet meer slaapt.
Hij wil het gewoon niet meer.  Ja heeel  zelde  als die echt moe is .
Hij heeft het soms ook echt wel nodig dat is even het lastige dat ze ereen beetje tussen in zitten .
Wij hebben dan ook op de tijd dat die normaal een slaapje deed even een rust momentje op de bank dat die op de bank ligt en tv mag kijken  en zo tot rust komt 
 
Hier heb ik met mijn zoontje van 2 jaar en 5 maanden tot 1 week terug ook last van gehad. Hij wilde ook telkens zijn middagslaapje niet doen, terwijl hij het echt nog nodig heeft. Soms pakte hij hem na wat strijd toch nog en soms dus ook helemaal niet, met als gevolg een vermoeid kind. Als hij het n keer n dagje overslaat lukt hem wel, maar vaker ook niet. Sinds n week pakt hij het middagslaapje weer.
Hier was het dus een fase!
Dus als jij denkt dat je kindje het nog nodig heeft, zou ik nog ff volhouden en is het wrs een fase ?
Wanneer een kindje stopt met het middagslaapje, verschilt echt per kindje.
 
Het zal aan het kindje liggen. Onze dochter van ruim 3 slaapt eigenlijk elke dag nog 45-120 minuten, ze heeft het echt nog nodig. 's nachts slaapt ze van 7.30-8.00 dus daar heeft het vooralsnog geen invloed op
 
Hier begon mn dochtertje rond haar 2e verjaardag dat ze regelmatig een slaapje niet meer deed. Ik legde haar toen nog wel in bed, maar vaak ging ze dan spelen tot ze er zo'n 1.5 uur later wel klaar mee was. Op een gegeven moment wilde ze echt niet meer naar bed smiddags en ben ik van de ene op de andere dag ermee gestopt. Ze ging toen wel al om 18.00 naar bed, sliep meteen en sliep tot de volgende ochtend 8.00 of soms nog wel langer.

Nu zijn we een goeie 2 maanden verder en is ze er aan gewend en gaat ze sinds een paar dagen weer om 19.00-19.30 naar bed.

Ik doe vaak begin van de middag even een rustmoment door haar op de bank te leggen met een kussen en kleedje en dan mag ze een filmpje kijken. Ze valt niet in slaap maar ze kan dat rustmoment goed gebruiken. En verder veel naar buiten of samen spelen voor afleiding waardoor ze het ook beter kon volhouden. Maar eind van de dag is altijd een moment dat ze wat hangerig wordt omdat ze moe is.
 
Mijn zoontje is nu 2jaar en 3 maanden en slaapt soms wel soms niet. Vandaag wilde hij absoluut niet slapen zei papa(ik was werken) kom ik thuis rn ga naast hem zitten en hij viel letterlijk om van de slaap... Lag hij daar te slapen op een kussentje..
Ik probeer hem smiddags toch wel 1,5 uur te laten slapen en als hij echt niet wil of laat wakker is smorgens mag hij opblijven. 
 
Terug
Bovenaan