Wanneer geen middagslaapje meer?

Elsa slaapt helaas niet altijd meer 's middags. Ik doe haar wel elke middag op bed maar 2 van de 3x slaapt ze niet en speelt ze dus op bed. 's nachts slaapt ze wel erg goed, ze gaat om 19.30 op bed en slaapt dan tot ongeveer 8.30 a 9.00 uur. Ze is over het algemeen aan het eind van de middag ook niet vervelend.
Zelf weet ik nu eigenlijk niet goed wat te doen, stoppen met middagslaapje, wat ik persoonlijk erg jammer zou vinden voor mijn eigen rust nu ik zwanger ben. Maar ja als ze toch niet slaapt???

Iemand tips???

oei oei dat klinkt als einde verhaal middagslaapje

Ik ben vreselijk verwend. Jasmijn is vorige week 2 geworden en pas sinds een dikke maand slaapt ze 1 keer per dag. Daarvoor dus nog altijd 2x.
Ze slaapt s middags 2,5 uur ongeveer en dan van 19.00 uur - 7 uur.
Het dochtertje van mijn vriendin sliep met 2 jaar al helemaal niet meer. We hebben het niet voor het kiezen helaas, maar ik heb wel medelijden met je hoor!!!!

groeten ELke (ook zwanger)

Hier ook een peutertje die niet altijd zin meer heeft om te slapen. maar wij zijn eigenwijs, dus ze gaat nog wel gewoon rond een uur of 13.30 naar bed voor een middagslaapje. Soms speelt ze een poosje in bed, soms slaapt ze wel. De laatste tijd is het vaak maar een uurtje ofzo, maar toch voldoende om d'r door de rest van de dag te slepen. En soms is het ook zomaar 2 of 2 1/2 uur stil...
Voor m'n eigen rust houden we hier dus die rustperiode er nog even in! Net als de slaapzak; die weerhoudt haar er nog steeds van om uit bed te kunnen klimmen. Ook wel zo prettig voor de rust!

Wat beide dingen betreft; ze weet niet beter dan dat ze 's middags naar bed moet en dat ze in bed een slaapzak aan heeft. Dus ik ga d'r niet wijzer maken dan ze is. En hopelijk kunnen we dat nog een poosje volhouden!

Jacoline.

Hier ook geen regelmaat qua middagslaapje... Nu is t voor griekse kids heel normaal een middagslaapje ook op oudere leeftijd en ook veel volwassenen houden een siesta.
Daardoor zie je s avons laat nog veel vrij jonge kids.
Hier in huis zijn we erg flexibel met de kids (3,5 en bijna 2). Ik vind t wel lekker als ze er vroeg in liggen, maar als we weg gaan is t wel zo gezellig met kids.(mochten ze echt moe zijn:kinderwagen)
In 'de winter' ben ik thuisblijfmama' en dan gaan ze er gewoon vroeg in na bad en verhaaltjes. Tenzij we ergens heengaan.

groetjes,Priscilla

Jules gaat vanaf dat hij een maand of 6 is iedere dag van 12 tot 15 uur naar bed. En 's avonds gaat hij er om 19.30u in en slaapt dan tot 7.30u.
Tot een week of drie geleden...   Nu gaat hij maar een uurtje!! En vaak slaapt hij niet meer, maar hoor ik hem een beetje zingen en spelen.
Aangezien ik zwanger ben (27 weken)  heb ik mijn rust nog wel nodig!!
Jules ligt nog lekker in een slaapzakje en zo komt hij toch aan zn rust. Ik wil het er zo lang mogelijk in houden!!

Maar ik ben bang dat het snel over is met de middagslaapjes..... helaas!!

Groetjes Antoi  

Het wordt hier ook minder met het middagslaapje. Zo heel af en toe gaat het al zonder. Maar nu de vakantie weer voorbij is moeten we weer op tijd opstaan en heeft Jari toch nog wel een middagdutje nodig. Hij is wel vaak eerder wakker dan voorheen maar dat vindt ik niet erg. Ik vind het nog wel prettig dat hij 's middags slaapt dan kan nog eens wat doen in huis, maar het zal wel niet zo lang meer duren voordat het slaapje eraf is. Nou ja, dat went ook wel weer. Het heeft ook wel weer voordelen, vooral als je wat hebt 's middags. Nu moeten we altijd rekening houden met Jari zijn dutje, want als hij niet slaapt is hij aan het einde van de middag niet te genieten.

Lynn slaapt s'middags nog 2 1/2 uur en savonds gaat ze tussen 7 uur en half 8 en komt ze smorgens om 7 uur/half 8.
Lynn heeft het echt nog nodig want als ik haar niet zo leggen zou ze op een gegeven moment omvallen van de slaap. Vind het heerijk dat ze nog slaapt....nu ik zwanger ben heb ik het ook wel ff nodig om een uurtje te leggen.

Terug
Bovenaan