Wanneer geen sex meer voor de bevalling

Hallo,

Misschien wat een vreemde vraag...
maar vanaf welke week mag je eigenlijk geen sex meer hebben omdat anders de bevalling op gang kan komen? Weet iemand dit zo?

volgens mij zit hier geen richtlijn in. maar ik kan uit ervaring spreken dat bij de zwangerschap van mijn eerste, we de zondag voordat ze geboren is het nog gedaan hebben. ze is dinsdag geboren. maar weet niet zeker of dat hier door komt.

Ja mag tot de dag dat je gaat bevallen gewoon sex hebben(mist je vliezen niet zijn gebroken). Door sex wordt de bevalling echt niet zo maar opgewekt (je lichaam en kindje moeten er ook klaar voor zijn) Ik zou zeggen geniet er van tot het laatste moment want na de bevalling gaat het wel ff duren voordat het er weer van komt.

Groetjes Anne

bij ons is de eerste bevalling juist op gang gekomen door een vrijparty. ze is 20 uur later geboren zeg maar.
hopelijk helpt het nu ook weer als ik er zat van ben haha.

Ik sluit me aan bij de rest. Seks kan pas een bevalling opwekken als je lichaam en de baby er aan toe zijn. Dus ga je gang, tenzij je vliezen gebroken zijn, of je bloedingen hebt ofzo, maar dan zal de gyn het specifiek zeggen.

Ik ben niet van het forum, maar mijn beste vriendin is verloskundige. Van haar weet ik dat je seks mag hebben wanneer je je er goed bij voelt. Het helpt inderdaad als je de bevalling op gang wilt helpen rond de tijd dat je uitgerekend bent, dus als het niet opschiet...!!

idd net wat de rest zegt jemag zolang sex hebben tot jij je er goed bij voelt tenzijj vliezen breken dit ivm infectie gevaar
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er weinig behoefte aan heb Ben ik de enigste of....?

Terug
Bovenaan