wanneer geslacht bepaling?

A

Anoniem

Guest
ik las jullie verhaal wel of niet weten wat het wordt en vanaf wanneer het kan.

met 14 weken kunnen ze het geslacht al zien , mijn vriendin lag ineens opgenomen met 3mnd zwangerschap in het buitenland, toen ze zeiden mevrouw met de kleine meid is alles goed, hé zei ze krijg ik een meisje, oh ja hier is het heel gewoon in dit land, sorry. ne emaakt ons niks uit we weten dat alles goed is met haar. want ze kreeg weeén   omdat het 2de kindje los liet, dat was al een leeg vruchtzakje en die kwam nu naar buiten toe.

zelf weten wij het bij de eerste met 23 weken via de pretecho. nu met de 2de weten wij het al met week 15, toen heb ik mee gedaan met een oefen echo voor verloskunige die nu de medischen 20 weken echo zelf doen in de partijk. met 17 weken moest ik weer komen om als proef konijn te zijn en ze zeiden het weer.

met 23 weken hebben wij de medischeecho als nog gehad via een echo buro, en ja hoor het zelfde geslacht weer. dus overduidelijk.

alleen met elke echo moet het kindje wel goed liggen zodat ze het kunnen zien, soms ligt het wel eens anders dat ze net niet kunnen zien wat het is

allemaal succces met jullie zwangerschap!

Hoi,

Bij ons is het duidelijk vanaf 12 weken omdat we een vlokkentest hebben gehad en dan zien ze het aan de chromosomen.
gr.Ing

Kleine twee jaar terug ben ik bevallen na een zwangerschap van bijna 18 weken, kindje was tussen de 15 en 16 weken overleden. Voor de bevalling werd mij al vertelt dat het geslacht misschien nog niet goed zichtbaar was. Het is anmelijk niet altijd op dat moment al goed zichtbaar. Nouw as er bij ons kindje wel een iniminie piemeltje te zien. Echt piep en piep klein en je moest dus echt heel goed kijken.

Het is dus beslist niet zo, dat ze met een echo met 14 weken altijd al het geslacht kunnen zien en al helemaal niet met een zekerheid.

Via chromosoomonderzoek natuurlijkw el, maar via een echo niet.

Miep

ons kindje had met 18 weken duidelijke balletjes en piemeltje.met de screeningsecho op 21 weken werd dit nogmaals bevestigd en met 32 weken na een bloeding nogmaals

ons kindje had met 18 weken duidelijke balletjes en piemeltje.met de screeningsecho op 21 weken werd dit nogmaals bevestigd en met 32 weken na een bloeding nogmaals

ze moeten het ook goed kunnen , zien, ons indje lag te slapen en was lekker rustig en lag met benen wijd open!! ja toen zag je het heel goed, zelfs ik als leek!

Bij mij was het geslacht met de 20-weken echo (ik was toen 20w+3d zwanger) niet goed te zien omdat de baby niet goed lag. Degene die de echo deed zei wel dat als ze moest gokken, ze dacht dat het een meisje was.
Met 26w+3d heb ik nog een pretecho laten maken en toen was duidelijk te zien dat het een meisje was.
En op 20 november 2006 (13 dagen na uitgerekende datum) ben ik bevallen van een mooie en gezonde dochter!

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Terug
Bovenaan