Wanneer gestopt met opvolgmelk te geven

Wanneer stop je doorgaans eigenlijk met de opvolgmelk?
Mijn zoontje is nu 9 1/2 maand en krijgt nog 2 flessen en pap maar heeft niet meer zo'n zin in die fles. Wanneer kan je er eigenlijk mee stoppen want ik begrijp dat er ook na versie 2 van opvolgmelk nog een versie 3 is vanaf 10 maanden......
Hoe zit dit?

Ja, je hebt inderdaad nog opvolgmelk 3 of peutermelk vanaf 10 mnd. Ik heb dat aan mijn oudste dochter gegeven totdat ze 1 jaar werd en vanaf die tijd heb ik gewoon koeienmelk gegeven.

mijn dochter is met 9 maand over gestap op gewoo koeien melk en doet het er prima op.
CB zeg tot een jaar IVm met vitamine D maar die kan je ook los geven.
Sinds ze koeienmelk krijg spugt ze wel veel minder

Hoi,

Ik geef eigenlijk nog steeds opvolgmelk aan mijn zoontje van 2.....Hoeven we geen vitamine D bij te druppelen en qua vitamines enzo weet ik zeker dat hij dan genoeg krijgt....
groetjes

Vanaf 10 maanden ben ik gewone melk gaan geven
Echt dikke onzin hoor die opvolgmelk nr 3!
Je kind krijgt namelijk genoeg van alle stoffen en vitamines binnen als je hem normaal eten voorzet!

En, mijn zoon heeft 2 jaar lang gewoon niet warm gegeten, echt geen hap! Hij deed het prima op brood en af en toe een beetje fruit (was ook niet favoriet).
Hij is zo gezond als een vis en nooit ziek, op een verkoudheidje na.

Ze adviseren om opvolgmelk te geven tot 1 jaar, omdat er in gewone melk nog teveel eiwitten zitten voor die kleintjes. Veel kindjes reageren daar niet goed op. Ons zoontje krijgt vanaf dat hij 1 is gewone melk en 's avonds nog een klein flesje opvolgmelk, omdat hij dat nog gewoon lekker vindt en niet kan missen. Hij krijgt dan 100 water met 2 schepjes.

Groetjes,
Leeuwtje

Terug
Bovenaan