wanneer gewone pap geven met gewone melk ?



Hoi ons dochtertje is 1 jaar we gaven haar af en toe weleens pap van bambix maar dat vond ze niet lekker en ik denk dat dat door de opvolgmelk kwam maar nu wil ik het een keer proberen met gewone halfvolle melk maar moet ik nu nog steeds bambix gebruiken of kan het ook een ander merk zijn zoals brinta ofzo wat geven jullie ? ze krijgt nu nog 3 flessen nutrilon maar ik wil graag smorgens pap geven met gewone melk en smiddags een broodje met een beker gewone melk en dan haar laatste fles opvolgmelk   of is dit nu geen goed idee zou het leuk vinden om meer voedingsschema's te lezen van kindjes van 1 jaar

groetjes

 
hoi Bianca(22),

mijn zoontje is ook de 1 jaar gepasseerd en krijgt halfvolle melk. Hij wou al vanaf een kleine 11 maanden geen flesvoeding meer. Toen maakte ik nog wel de pap 's ochtends met friso (en bambix). Nu maak ik de pap 's ochtends met halfvolle melk en bambix en s' middags krijgt ie een broodje met een beker halfvolle melk. Dus ben nu ook met vitamine D begonnen.
Zijn dagindeling is als volgt.:
07.30 uur: 200 ml halfvolle melk met bambix (12 mnd)
10.00 uur: 1 1/2 stuk fruit (geprakt)
12.00 uur: 1 snee bruin brood met zo'n 100 ml halfvolle melk
12.30 uur tot 15.30 uur slapen
15.30 uur: koekje met een sapje
17.30 uur: groentenhap en yoghurt toe
19.30 uur: slapen

Ben benieuwd hoe het bij jou gaat.

Groetjes
 

om 7:00 uur 210 cc opvolgmelk
om 10:00 uur 200 gram fruithap met sapje na
om 14:00 uur 210 opvolgmelk
om 16:30   groente met danoontje of yoghurt na
en dan om 21:00 uur laaste fles van 210

ze drinkt nooit alles helemaal op en ze krijgt wel een koekje of een broodje tussendoor maar deze schema willen we dus veranderen naar hoe ik het boven al zei dus bijna zoiets als jou pap met halfvolle melk en brood met gewone melk na .

bedankt voor je reactie
 
Hoi,

Daan krijgt al sinds 6,5 maand halfvolle melk en heeft eigenlijk nooit opvalog melk gahad.

Zijn schema is sinds hij een maand of 9 (nu 15 maanden) is is al volgt:
8.30 boterham en een beker melk na wou al heel vroeg geen pap meer
10.15 stukje fruit en een sapje na
11.30 boterham en beker melk na
15.00-15.30 sapje met een koekje
17.30 warm eten met yoghurt na.
18.15 een halve beker sap

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groeten Saskia
 
Hoi,

Brinta en gewone melk mag je geven vanaf 1 jaar.
Onze zoon krreeg vanaf 1 jaar gewone melk aangeboden (eerst een beetje geprobeerd om te kijken hoe hij hierop reageert). Na een tijdje hebben we de bambix vervangen door brinta. Als je kijkt naar de ingredienten op het brinta pak, dan is hier helemaal niets aan toegevoegd wat overbodig is. Hier zit in: volkorentarwemeel en zout. That's it. Op het pak brinta staat trouwens ook vermeld dat het geschikt is voor kinderen vanaf 1 jaar. Het heeft allemaal te maken met de rijping en ontwikkeling van de darmen en het spijsverteringskanaal.

Dat van de halfvolle melk vóór de leeftijd van 1 jaar: daar verschillen de meningen over. Persoonlijk zou ik hiervoor altijd overleggen met huisarts/cb.

Maar waarom wil je pap gaan geven? Een bammetje en een bekertje melk is ook een volwaardig ontbijt...

Groetjes Marieke
 
Terug
Bovenaan