wanneer gewoone melk

hallo allemaal

ik heb een dochtertje elise, is nu 10 maand geweest,27-01-2005.
ze krijgt nog twee flessen opvolg melk s morgens en tussen de middag, maar vaak maakt ze daar niet veel meer van, pap vindt ze ook niet lekker, wou eigenlijk beginnen met gewoone melk.wie is hier ook met 10 maand mee begonnen?.

groetjes ilse
moeder van cindy en elise
 
hoi,

ik heb een zoon van nu alweer ruim 2 jaar maar met die ben ik rond elf maanden te gaan veranderen van opvolgmelk naar gewonen koemelk en dit is allemaal goed gegaan.
en onze tweede die kan waarschijnlijk niet tegen pure koe melk want die spuugt alles bij elkaar en die is 11 maanden.
het is wat je gevoel zegt wij zijn het rustig per fles gaan afbouwen en vanaf 12 maanden mochen ze ook koe melk al zou het cb adviseren tot ander half jaar door te gaan met opvolgmelk.

groeten brigitte
 
Hoi,
Ik ben toen Quinten 11 maand was langzaam begonnen met introduceren van
gewone halfvolle melk. Dit ging prima en toen hij een jaar was kreeg hij alleen nog
maar gewone melk. Vanaf 12 maand wordt dit ook aanbevolen.
Ik ben vanaf toen ook begonnen met vitamine D druppels. Dit is nodig omdat er in de
gewone melk geen vit toegevoegd is. Dit moet je blijven doen tot de leeftijd van 4jr.
Succes ermee.
Groetjes Melanie mmv Quinten (31-08-04)
 
Hoi
Ik kreeg op het consultatiebureau te horen dat het beter is om door te gaan met opvolgmelk tot 18 maand. Ik vroeg waarom, want dit had ik bij de oudste ook niet gedaan. Kreeg ik als antwoord dat er onderzoek naar was gedaan door de fabrikanten van kunstvoeding. Nou duidelijk dus comercieel ben dus gewoon weer met een jaar over gegaan op koemelk!!!

Groetjes
 
Bijna alle CB's geven als advies gewone melk. Halfvolle melk (volle is ook niet zo;n ramp, maar halfvolle is een betere gewoonte, drink je zelf meestal ook)
Ben ook er mee begonnen bij mijn zoontje toen hij 10 maanden was geweest. Gewoon in één keer. Niks niet afbouwen. Maar dat kan natuurlijk ook, niet ieder kind is hetzelfde.
 
Terug
Bovenaan