Wanneer groeit je buik bij een 2de

<p>Hallo,</p><p>Ik vraag me af vanaf wanneer je buik gaat groeien bij een 2de.</p><p>Naar mijn inschatting ben ik nu 6 weken zwanger en ineens zit mijn jurkje strakker rond me buik.</p><p>Dit lijkt me erg vroeg, maar ik ben tocb niet meer of ongezonder gaan eten.</p>

Bij mij ook zoiets hoor. Kwam omdat mijn darmen heel erg onrustig en opgeblazen waren de eerste weken. Ik merk nu (week 18) dat mijn buik zeker wel groter is dan bij zwangerschap 1 in ongeveer dezelfde week toen. Bij de 1e had ik geen moeite het te verstoppen. Maar dit keer was ik heel blij met thuiswerken in de 1e 3 maanden haha..

Ik kon me eigen broeken met 10 weken al niet meer aan. En toch moest ik het nog even verbergen.. Dus vooral wijdere shirtjes aangedaan, en voornamelijk makkelijke broeken met elatieke band. Het gaat echt sneller. Omdat je buik al een keer opgerekt is. Dus helemaal niet gek als je nu al wat merk..

Ik merkte zelf met 5/6 weken meteen dat spijkerbroeken niet meer lekker zaten. Met 6,5 week had ik zelfs last van een huisbroek. Dus toen heb ik wel mn oude zwangerschapsjeans tevoorschijn gehaald. Ik ben nu 9 weken en en het onderbuikje wordt ook steeds steviger nu. Je kan er echt niet meer omheen als ik gewoon aansluitende kleding draag. Op mijn werk weet mijn baas en een manager waar ik voor werk het (ivm misselijkheid), maar komende week ga ik het ook wel aan mn directe collega's vertellen voor het roddeltje vanzelf rond gaat haha! 
Bij de eerste was ik er ook wel snel bij hoor. 9 weken dat ik er zelf last van kreeg en 12 weken dat het op ging vallen. En ik werd huge! Dat voorspelt misschien ook wel wat. Over het algemeen ben je bij de tweede een paar weken eerder. En later in de zwangerschap trekt het weer bij, schijnt, dat weet ik dus nog niet ?
Ik ben trouwens door overgeven al 3 kilo kwijt, dus dat is het niet

Oh ik ben ook zo benieuwd, ben bijna 6 weken. Bij mijn eerste kon ik tot 7 maanden heel goed verstoppen. Vond ik heel jammer want je zag het pas echt laat. Nu hoop ik dat mijn buikje sneller en harder groeit ?

Terug
Bovenaan