wanneer groentehapje?

Hoi allemaal,

Ik ben sinds anderhalve week bezig met fruit. Dit gaat best aardig, al heb ik niet het idee dat ze het nou heel lekker vindt ofzo. Maar ook niet vies.
Nu mijn vraag: wanneer kan ik het bestemer groente beginnen? Pas als ze al een tijdje fruit heeft gehad?

persoonlijk zou ik wachten tot ze iets goed eet voordat ik met wat anders zou beginnen. Dus eerst gewoon elke dag banaan tot ze aan de smaak gewend is. En dan wat anders proberen. Enz. En dan een keertje groente ipv fruit.

groetjes,
Sabine

ik hoor ook vaak dat je juist beter met het groentehapje kan beginnen... maar ik snap er ook allemaal niet veel van, behalve dan dat je ze per smaak moet laten wennen, dus een tijdje hetzelfde geven.

groetjes,
daphne

Hoi,

Ik ben pas begonnen met groente (1,5 maand later) nadat hij goed is gaan eten vanaf leppeltje, fruit vond hij al meteen erg lekker dus ik dacht nou goed nu groente. Maar dat viel tegen.... hij vind het niet lekker, behalve sperziebonen en bruine bonen met appeltjes (de laaste niet doen als je kleine moeite heeft met poepen hihi).

succes!

grt suuz mv joshua 8-2-07

Ik heb een weekje of 3 fruit gegeven (steeds iedere soort één week) totdat ze gewend was aan iedere ochtend van een lepeltje eten. Toen ben ik ook 's avonds groente gaan geven. Steeds een nieuwe soort groenten bij een reeds geteste soort fruit en vise versa, zodat mocht ze een allergische reactie krijgen,  ik weet waardoor het komt. Ze moet toch aan alle smaakjes wennen en ze pikt het allemaal prima. Soms wel zielig: ze krijgt nu 's ochtends appel en dat vind ze héérlijk. Dan ziet ze 's avonds de lepel en dan doet ze heel enthousiast haar mond open. En dan zit er dus broccoli of courgette op de lepel. Bleeeeehhhh, zie je haar dan denken. Maar na 2 hapjes gaat dat er ook wel in. Gewoon doen wat jou het meest logisch lijkt en waar je kindje goed op reageert!

Groetjes,

Eveline

Ik zal even zeggen hoe ik het officieel van het CB heb gehoord. Met 4 maanden mag je starten met fruithapje. Dit opbouwen tot max. 2 eetlepels. Vanaf 6 maanden mag je meer fruit gaan geven.
Vanaf 5 maanden starten met groentehap. Dit ook opbouwen tot 2 eetlepels. Vanaf 6 maanden mag dit ook meer en gevarieerder worden.
Groetjes Veerle

Terug
Bovenaan