Wanneer had jullie kleine geen fles meer?

<p>Beste mama's / papa's</p><p>Mijn kleine is nu 15 maanden, heb zijn flesjes vervangen met nieuwe flesjes van dr Brown. Daar zit ook een tuitje bij om de overgang wat makkelijker te maken.</p><p>Vindt het zo erg dat hij zo snel opgroeit, voor mij is het geen probleem als hij gewoon de fles krijgt (daar heeft hij behoefte aan, anders gaat er geen melk in)</p><p>Iedereen raad natuurlijk wat anders aan maar ik was benieuwd tot welke leeftijd jullie kleine lekker zijn flesje kreeg/krijgt. Ik zelf was 3 jaar en had nog een flesje haha. Zo een eng idee dat hij uit een beker gaat drinken, times fly by.</p>
 
Ik zou gewoon een beetje kijken naar je kindje. Mijn dochter wilde op een bepaald moment alleen nog snachts soms warme poedermelk, maar overdag vertikte ze het. Mijn zus heeft tweelingmeiden die vrij klein en dun zijn, en die kregen ook heel lang nog een flesje en vonden het heerlijk. Ik zou dus gewoon lekker geven als je kindje het fijn vindt, mits het niet ten koste gaat van gewoon eten en drinken natuurlijk.
 
Mijn zoontje van 2 jaar en 4 maanden drinkt nog 3 flessen warme (gewone) melk per dag. Hij vraagt hier zelf om. Volgens het CB geen probleem. Tussendoor sap, water en thee, ook in een flesje.
 
Hij krijgt gewoon vast voeding, maar in de ochtend wilt hij geen pap, maar wel een papfles. Bij de lunch drinkt hij naast zijn boterham alleen melk uit flesje, in iets anders wilt hij niet. En voor het slapen krijg hij ook een flesje, want in iets anders weigert hij. Hij drinkt halfvolle melk. Bekers/tuit/rietjesbeker is zijn grootste vijand haha
 
Wij zijn met 1 jaar overgestapt van nutrilon naar gewone volle melk. In het begin kreeg hij dit nog in een flesje maar om hem ook te laten wennen aan een "gewone" beker krijgt hij tegenwoordig in zijn flesje alleen water en  melk/thee uit een 360° beker. Hij vindt het ook lastig om over te stappen en drinkt dus bijna alleen water.
Hij eet hier wel al sinds 6 maanden oud een bord pap in de ochtend, wat dus met 1 jaar havermout met volle melk is geworden. In de avond krijgt hij ook altijd nog een schaaltje volle yoghurt, dus hij krijgt voldoende melkproducten binnen. Hij is nu 19 maanden
 
Volg je gevoel en wat je kind aangeeft.
Iedereen doet het anders

Mijn zoon dronk met 7 maanden al water uit een beker met wat hulp van ons. En toen hij 1 jaar was heb ik de fles weg gedaan en koemelk gegeven in een beker.

De een stopt er al vroeg mee en de ander pas na een paar jaar.
 
Terug
Bovenaan