Wanneer hebben jullie de eerste echo?

Hej meiden,

wanneer hebben jullie de eerste echo? Ik mag 31 augustus. Was nog een heel gedoe, nieuw verloskundige centrum, kon me niet vinden in systeem, toen bleek dat ze geen echo's maken op woensdag (dan wilde ik graag, want dan is m'n man ook vrij) dus nu vrijdag de 31e. Ben benieuwd wanneer jullie mogen?

Moet de afspraak nog maken, hier krijg je de eerste tussen de 8 en 10 weken.. Nog even wachten dus.

Lijkt me een lekker gevoel als je die afspraak al hebt staan, volgende stap in zicht :)

ik ben vandaag geweest voor eerste echo, en ben nu 7 weken. we hebben het hartje zien kloppen! erg bijzonder om dat te zien :) over 2 weken mag ik weer en dan met bloedprikken en weer echo. succes 31ste!

Valt me echt op dat iedere praktijk er andere richtlijnen aan houdt. Wij krijgen de 31e een plaatsingsecho, om te kijken of het hartje klopt en om te kijken of alles op de goede plek zit (in de baarmoeder) en dan 4 weken daarna een echte termijnecho. En dan met 20 weken weer..

HI meiden, ik heb bewust gekozen om geen vroege echo te "nemen". Door mijn vele miskramen mag dit wel, maar ik ga eerst lekker op vakantie en dan 18 september mijn eerste echo, dan ben ik waarschijnlijk al ruim 10 weken en als het kindje er dan nog zit en het hartje klopt kan ik echt gerust ademhalen en genieten van mijn zwangerschap. Bewuste keuze om er deze keer "relaxed" mee om te gaan.
Groeten, Joyce

Terug
Bovenaan