Wanneer hebben jullie je kindjes naar een groot bed verhuisd?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

morgen ben ik 22 weken zwanger van ons 2e kindje. Onze dochter is nu 19 maanden. Wanneer hebben jullie kindjes voor het eerst in een groot bed geslapen en hoe waren de ervaringen?

Onze dochter is namelijk (bijna) 2 jaar als de 2e geboren wordt. Eigenlijk vinden we het onzin om nog een ledikantje erbij te kopen (of van iemand te lenen).

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie dit aangepakt hebben.

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes,

Ingrid

Hoi, ik kan je de ervaring van mijn broer/schoonzusje vertellen, hun dochtertje sliep nog voor haar 2e jaar in een peuterbed en dat bevalt hen heel goed !

Ze vindt het prachtig, dus het kan heel goed uitpakken.

Ik zou je wel willen aanraden om het dan z.s.m. te proberen, want mocht ze het niets vinden, kan ze in ieder geval nog terug in haar oude bedje en kun jij een ledikantje erbij kopen/lenen. (bij Ikea zijn ze trouwens erg voordelig, of via Marktplaats!)

Succes !!

Groetjes Marasje

Hoi Ingrid,

Wij hebben onze zoon een week na zijn tweede verjaardag laten verhuizen naar een peuterbed. We moesten het zelf schilderen en daar hebben we hem al steeds bij betrokken. Hij was hartstikke enthousiast en wilde steeds kijken hoe het met zijn nieuwe bed stond. Op een zondagmiddag hebben we het bed in elkaar gezet. Meneer wilde helpen en was helemaal trots! Hij heeft er gelijk een middagslaapje in gedaan en er zijn nooit problemen mee geweest!
Tegenwoordig komt 'ie er wel zo'n tien keer op een avond uit, maar dat hoort dan maar weer bij de peuterpuber,   hou ik me voor. Het voordeel daarvan (vind ik) is dat hij wel zelf uit bed kan en je niet eindeloos blijft staan roepen omdat hij niet kan slapen ;-)

Het blijft afwachten, maar goed voorbereiden helpt vaak al een heleboel. Succes ermee!

Groetjes, mamavanLucas

Hai hai,

Onze zoontje klom voor zijn 2 verjaardag al uit het babybedje!!!We vonden het veel te gevaarlijk om hem in het babybedje te laten liggen.We hebben toen voor hem een juniorbed gekocht.Waar hij veel plezier van heeft.In het begin was het even moeilijk omdat hij steeds uit zijn bedje klom, maar we hebben volgehouden en nu slaapt hij heerlijk in zijn bedje.Hij is nu 3 en als hij smorgens wakker is komt hij bij ons in bed gekropen.

Veel liefs Summy26

Mijn oudste was 16 maanden toen  mijn jongste dochter  geboren werd.
Met 18 maanden is ze overgegaan naar een gewoon bed. Mijn jongste dochter heeft twee maanden in een wieg gelegen.

Ook mijn jongste dochter si met 20 maanden overgegaan naar een gewoon bed. Bij ons was het goed te doen.

Miep

hoi allemaal,

Mijn oudste  is in juli 2 en half en slaapt tot nu toe nog steeds in zijn ledikantje.
Maar in december komt er een broertje of een zusje bij dus hij gaat verhuizen!
We hebben een leuke kast met bijpassend bed gekocht en de kamer waar hij komt te slapen wordt nu uitgeruimd.
Alles moet naar zolder en daarna moet de boel worden geschilderd!
Ik heb mijn man als uiterste datum eind september gegeven, hahaha, maar waarschijnlijk gaat ie wel eerder verhuizen!

Groetjes Sesam

Onze dochter hebben we in het grote bed gelegd met 1.5 jr...... eerst tussen de middag om te wennen en sávonds sliep ze direct super goed. Ze komt er nooit af, behalve smorgens, maar dan gaat ze lekker spelen.

Terug
Bovenaan