Wanneer hebben jullie je kindjes naar een groot bed verhuisd?

Hoi allemaal,

Mijn vraag hoort wel niet thuis bij het voedingsforum, maar hier wordt het meest gelezen en gediscussieerd, dus plaats ik mijn vraag toch maar hier:

morgen ben ik 22 weken zwanger van ons 2e kindje. Onze dochter is nu 19 maanden. Wanneer hebben jullie kindjes voor het eerst in een groot bed geslapen en hoe waren de ervaringen?

Onze dochter is namelijk (bijna) 2 jaar als de 2e geboren wordt. Eigenlijk vinden we het onzin om nog een ledikantje erbij te kopen (of van iemand te lenen).

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie dit aangepakt hebben.

Alvast bedankt voor de reacties!


Groetjes,

Ingrid
 
Hoi hoi

Wij hebben onze dochter in een groot bed gelegd toen ze 22 maanden was. 3 maanden voordat onze kleine kwam. Dit om meerdere redenen. Nu had ik de tijd om Anne te laten wennen aan een groot bed, zij had niet het idee dat ze uit haar bed/kamer moest voor de baby. Het ging heel goed.

We hebben wel een bed met aan alle kanten van die planken. Aan het voeteneind kan ze er zelf uit, daar zit een opening. We hebben dit expres gedaan, omdat Anne nog al woelt 's nachts. Dat bed hebben we bij Beterbed gekocht, was helemaal niet zo duur. Je kunt er later een hoogslaper van maken of een halfhoogslaper.

Anne vind het geweldig, ze heeft er helemaal geen moeite mee gehad. Maar ikben wel blij dat we erop tijd mee begonnen zijn. Ik denk dat dathet halve werk was.

Groetjes Ria
 
Hoi, mijn dochter heeft op haar 2e verjaardag het nieuwe, grote bed gekregen. Geen heel groot bed, maar het meegroeibed van de Ikea. Meteen zo'n groot bed lijkt mij persoonlijk wat erg groot en verloren voor zo'n kleintje.
We hebben het kinderledikant samen afgebroken en het nieuwe bed samen opgezet. Het is vanaf het begin prima gegaan, ze was hartstikke trots op haar nieuwe bed.
Groeten, Claudia.
 
Hoi, Ik was in februari uitgerekend van de tweede, en aangezien we onze oudste( van Juni 2004) gingen verhuizen naar een andere,grotere kamer hebben we dat in november gedaan. Zodat ze zich niet verjaagd voelde. Toen mijn zoon Duran 2 weken oud was, hebben we Jorja voor het eerst in een groot bed laten slapen, ze was toen 21 maand. Maar ze was er ook echt aan toe, ze wilde steeds maar in het grote bed van papa en mama liggen. Gelukkig lag Duran toen nog in de wieg, hij is weer een maand later naar het ledikantje verhuist. Alles is gelukkig zonder problemen verlopen

      Groetjes Yvonne
 
Hoi,

Largo (20mnd) hebben we met zijn eerste verjaardag in een peuterbed (zonder hekken of andere onzin)  gelegd omdat ik toen zwanger was van Dante(nu 6mnd).

De eerste nacht ben ik er op een matras naast gaan liggen.
Hij kwam bij mij liggen, toen hij sliep ben ik van de kamer afgeslopen.
Heb Largo gewoon op dat matras laten liggen.

's Morgens ging mijn vriend hem wakker maken -zodat íe niet allen op z'n nieuwe kamer wakker zou worden- en toen lag íe in z'n bedje!

Dante heeft  elf weken in een wiegje bij ons op de kamer gelegen, nu ligt zij in  Largo's oude ledikantje.

Groetjes Thaiza  
 
Terug
Bovenaan