Wanneer het bedje opmaken?

Hallo allemaal,

Ik lees regelmatig mee op dit forum, maar plaats zelf eigenlijk geen berichtjes. Nu eens een keertje wel .

Ik ben aankomende zondag 36 weken en ik ben al druk aan het nestelen. Alles moet schoon en als het dan schoon is.........................dan moet het nog een keer schoon . Ach dat hoort erbij zullen we maar zeggen.

Maar nu heb ik een vraagje. Zoals gezegd ben ik zondag 36 weken, maar wanneer ga je nu het bedje opmaken? In principe zou ik het nu al graag willen doen (dat staat zo leuk), maar stel dat ik 2 weken overtijd ga lopen, dat betekent dat ik pas over 6 weken ga bevallen.  Zijn de lakentjes en de aankleedhoes voor het aankleedkussen dan niet een beetje stoffig geworden (of zou dat allemaal wel meevallen)? Maar ja, stel je voor dat ik 2 weken eerder ga bevallen dan moet  ik straks snel snel tijdens de weeën het bedje opmaken, daar zit ik ook niet op te wachten.

Hoe doen jullie dat?

Alvast bedankt voor het meedenken

Groetjes Petra

Hoi Petra,

Dat bed opmaak probleem heb ik ook gehad haha! Ik had het gewoon al een paar weken van te voren opgemaakt. Toevallig had ik het de in de week dat Alyssa werd geboren nog eens uitgewassen. Maar anders kun je ook de kraamverzorgster vragen of ze het bedje verschoont. Ik zou gewoon kijken hoe het loopt... en je er niet te druk over maken!
Veel sterkte nog in de laatste weken van je zwangerschap!

Groetjes Karen mv Alyssa (8 wkn)

Lekker opmaken omdat het zo gezellig staat. Zodra de kraamverzorgster langskomt, doet ze het toch meteen overnieuw, kan ze er meteen schoon beddegoed opleggen mocht het al vies zijn, toch. Maar voor jou ziet het er wel heel verwelkomend uit zo'n opgemaakt bedje.

Haai!

Spannend he, zo aan het einde...echt aftellen voor je!

Ik had wel het wiegje opgemaakt, en ook de hoes om het aankleedkussen. Kan me niet herinneren dat het erg stoffig was. Je kunt natuurlijk een laken van je eigen bed (of hoeslaken) over het bedje heen leggen, dan wordt dat stoffig in plaats van het bedje zelf.

Enne...maak je niet druk over het opmaken tijdens je weeën. Bij mij ging de bevalling zo snel (binnen 4 uur was ze er) dat ik voornamelijk maar bezig was met me concentreren op het wegpuffen van de weeën. In het begin had ik nog wel een wiegje op kunnen maken hoor.

Als het goed is komt de kraamhulp tijdens de bevalling al en regelt die dat soort dingen (als het nog niet opgemaakt is).

Succes met de laatste loodjes.

Groet, Ukkie26, mama van Lise (02-04-08)

GEWOON DOEN!! Het wordt echt niet vies hoor! Enne als je voor de zekerheid zorgt dat er in de kast een gestreken lakentje klaarligt is het zo weer verschoont mocht je dat willen.

gr.Ing

Hoi!

Spannend, de laatste loodjes!

Ook ik zeg gewoon doen! Ik heb het ook gedaan en ook ik heb vlak voor de bevalling nog het bedje verschoond.. alsof ik het voelde aankomen, ha ha!

Vaak maakt de kraamhulp het bedje opnieuw op, omdat we het naar alle waarschijnlijkheid toch niet helemaalgoed gedaan hebben, ha ha! En anders vraag je het gewoon. Na de bevalling ligt het kindje toch eerst nog bij je en ben je wel weer bij je positieven om het anders te vragen hoor!

Succes met de laatste loodjes.

Groetjes Anoek

Gewoon lekker opmaken! Staat superleuk en dan kan je alvast even wegdromen....
En inderdaad, de kraamhulp trekt het er toch weer vanaf, want van hen moet het anders .
Succes met de laatste loodjes!
Groetjes,

Nathalie, trotse mama van Maaike (28-09-2007)

Terug
Bovenaan