Wanneer het nieuws vertellen, ervaringen?

Hoi,

Vandaag ben ik 7+3 dagen ? op exact 6 weken hadden we een eerste echo met kloppend hartje. En de tweede echo staat gepland op 8+5 dagen.
Nu staan m’n man en ik te popelen om onze naaste familie het te vertellen. We hebben beslist om vlak na de tweede echo onze ouders en broers en zussen in te lichten, ook omdat we toevallig allemaal samen zijn en dat lijkt ons het ideale moment. Maar voor de “rest van de wereld” wachten we lieven na de NIPT test.

Nu vraag ik me af wat jullie ervaringen zijn. Wat was jullie timing? En wanneer hebben jullie het verteld op jullie werk?
Ik ben benieuwd!!

Hoi Mieltje,
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wij hebben het onze naaste familie meteen verteld (met 5 weken), tegen twee van mijn collega's heb ik het ook meteen verteld en tegen de rest met 10 weken. Na de termijnecho hebben we het bekend gemaakt aan iedereen via social media. 

Geniet van je zwangerschap en veel plezier met de bekendmaking!

Van harte gefeliciteerd! We hebben het familie vrijwel direct verteld. Mocht het niet goed zijn gegaan, zouden ze ons ook kunnen steunen. M'n manager wist het bij 8 weken en de andere collega's na de NIPTuitslag. Vrienden heb ik het daarna verteld wanneer ik ze live zag. Sociale media pas na 24 weken. 

Wij hebben het met een week of 7/8 na de eerste echo aan onze ouders verteld. Met 12 weken, na de termijnecho, aan de rest van de wereld ?

Wij wisten het in november en hebben gewacht tot kerst met naaste familie inlichten. Vooral bij de doop van mijn nichtje was zwijgen heel moeilijk. Zo'n doop is extra bijzonder als je zelf zwanger bent, en dat kan je dan niet delen. Werk direct na vakantie ingelicht want ik kon het eigenlijk niet redden om overeind te blijven tot de pauze ...

Wacht niet te lang, als je raar gaat doen ontstaan er praatjes, zag ik bij een collega gebeuren.

Gefeliciteerd met de zwangerschap! Wij besloten zelf om het al na de eerste echo te vertellen. We wilden zelf graag eerst het hartje gehoord hebben en het te zien. De meest gebruikte reden om te wachten. Is vaak vanwege de kans op een miskraam die dan nog meer aanwezig is. Onze afweging was dat onze naasten dit toch ook zouden horen mocht het toch een miskraam worden, dat zouden we toch niet voor onszelf houden. Zo doorleefden wij ook die spannende periode met onze geliefden om ons heen en dat vonden we erg prettig. Ondertussen alweer op de 32 weken hier, na het eerste trimester leek de tijd voorbij te vliegen.
Heel veel succes voor jullie en de kleine in de buik!

Bedankt voor de leuke reacties! 
Ik denk dat we ondertussen nog meer overtuigd zijn om het na de volgende echo te vertellen.
alleen heb ik nog een klein dilemma want vrijdag (vlak voor de echo) vertrek ik op citytrip met een vriendin. Aangezien ik 24/7 bij haar ben lijkt het mij moeilijk om het te verbergen. Zeker omdat ik sommige dagen door vermoeidheid al om 9u m'n bed wil induiken. ? Maar, dan weet ze het eerder dan de echo en ook dan m'n ouders enz... 

Terug
Bovenaan