Wanneer het nieuws vertellen?

Hoi meiden,

Wanneer gaan jullie het nieuws vertellen aan familie en vrienden? Of hebben jullie dat al gedaan? Wij denken er over om het in het laatste weekend van januari te vertellen aan onze ouders. Ik merk dat ik zelf nog steeds aan het idee moet wennen..

Het is altijd lastig wanneer je zo'n groot nieuws gaat vertellen.
Bij ons weten nu alleen onze beste vrienden het,verder zit ik ook in dubio wanneer we het vertellen.ik wil eigenlijk wachten tot nadat ik de eerste echo heb gehad op 1
Maar omdat bij mij al heel snel mijn buikje begint te groeien (is voor mij al de 4 zwangerschap)wordt het ook wel lastig vorige zwangerschap kon ik met 8 weken mijn kleren niet meer aan,en nu heb ik er ook al last van dat wordt dan even wijde kleren aan doen.

Veel succes.

Ik zou vertellen wanneer jij het gevoel hebt het graag te willen vertellen. Neem lekker de tijd om te wennen.

Persoonlijk heb ik naaste familie en hechte vrienden ingelicht rondom 5-6 weken bij mijn vorige zwangerschappen, vooral ook omdat ik graag zou willen dat ze het wisten als het fout ging.

Nu is het erg onzeker of het wel goed gaat, heb ik het alleen aan (schoon)ouders verteld en wachten we de echo van komende week af.

Hoi

Wij hebben het mijn ouders afgelopen maandag verteld. En vandaag komen mijn schoonouders hier en dan gaan we het vertellen. Verder weet 1 stel vrienden het omdat zij ook zwanger is en hier op t forum zit. De rest vertellen we het na de termijnecho. Maar mijn buikje begint ook al een beetje te groeien. Ik ben nu 4 1/2 week.

Liefs

Wij hebben het mijn ouders en broer afgelopen weekend al verteld. Kan het toch niet geheim houden voor ze. Komende weken zullen we het aan meer mensen gaan vertellen.

De eerste keer heb ik het rond 5-6 weken aan een aantal mensen die heel dichtbij staan verteld. Helaas ging dat toen met 7 weken mis en was ik erg blij dat zij mij daarin konden steunen. Meteen daarna was ik weer zwanger en we hebben het toen ook heel snel verteld aan diezelfde mensen.
Juist weer met de reden, dat ze je dan kunnen steunen, mocht het helaas toch niet goed gaan.
Nu doen we dat dus weer.

Na de termijnecho maken we het echt wereldkundig ;-)

Wij hebben het, dezelfde avond van de test nog aan onze ouders vertelt...broer en zus een dag later...
Ik weet zeker dat ik me zou verlu**en tegen me moeder... :D
Verder weten nu een kleine groep directe vrienden het, idd zoals hierboven al genoemd, zodat je daarop terug kan vallen, mocht er iets misgaan...

Wanneer we het "de wereld" vertellen, dat weet ik nog niet...heb het vermoeden dat het niet lang duurt voor een en ander zichtbaar is...en jah, dan gaan we het natuurlijk vertellen...

Bij ons weten beide ouders en zus het voor de rest nog niemand omdat bij ons het vorige keer ook verkeerd ging.
We wachten de termijn echo af tot over de 12 weken.
Vorige keer 12 weken echo gehad en alsnog mis en toen net iedereen verteld balen dus.
Je moet het gewoon aan de mensen vertellen waar je je goed bij voelt en wie je kunt vertrouwen succes.

Liefs yvet

Terug
Bovenaan