Wanneer hoor je de datum voor de keizersnede en bij hoeveel weken word deze ongeveer uitgevoerd ???

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Ik moet maandag om 4 uur na het ziekenhuis, zoals ik al in een andere topic geschreven had.
Nu zit het qua datums een  beetje gek in elkaar, bij alle echo's ben ik op 31 augustus uitgerekend, dus nu dus 36.1 weken. Maar volgens de vk ben ik 4 september uitgerekend. Dus ben ik nu 35.4 weken. Nu hou ik altijd voor mezelf de 31ste aangehouden aangezien vorig jaar bij mijn zoontje de vk het achteraf ook fout had qua datum Yannick die was al volledig voldragen er was geen grammetje smeer te vinden en dat was ook goed te zien aan de moederkoek.Maar volgens de vk is hij toen met 39.1 week gehaald. (ingeleid). Niet dus....

Stel dat maandag de gyn. de datum van de vk aanhoud. dan zit ik maandag dus op 35.6 weken dus pratisch 36 weken, zullen ze dan ook al een planning maken voor de keizersnee?? Aangezien ze die toch in de 38ste week doen?? Toch??
Of heb ik dit mis, wie heeft hiermee ervaring, ben heel erg benieuwd wanneer andere hun datum kregen te horen, en bij hoeveel weken/dagen de kleine gehaald werd.
(Ik doe geen poging tot draaien daar hebben we heel bewust voor gekozen.)

Sorry voor het lange en cijferachtige bericht maar wil het graag goed en duidelijk uitleggen.

Groetjes Joyce.

Ps. heb deze topic onder bevallen gezet sorry.

Beste joyce,

Ik kan wel niet veel erover zeggen want ben ook nog maar voor de eerste keer zwanger en alles is dus nog nieuw voor mij.
Maar kan wel zeggen hoe het bij mij zal gaan.
Ik krijg ook een keizersnede in verband met een gescheurde discus mag ik dus niet persen en zo.
Nu normaal denk ik dat je pas een paar weke of zo op voorhand weet wanneer je bevalt,bij mij staat men datum nu wel al vast,mss omdat er van int begin is gezegd van een keizersnede te doen,ik ben ook van belgie mss dat dit ook verschilt met nederland..
Ik zal op26 oktober bevallen van men dochtertje en zou dan 39 weken en 1 dag zijn,ik denk wel dat je rond deze tijd dan ook wel zou bevallen hoor.
Mss zelfs iets vroeger?Heb toch al eens wat gelezen hier van mensen dat ongeveer rond de 38ste week bevallen zijn.
Dus nog even volhouden he en je hebt je kindje in je armen.
Wens je nog veel succes.
Liefs orchideke

Hoi hoi,

Dat ligt inderdaad ook een beetje aan je gynecoloog.
Toendertijd zei die van mij: we gaan tussen de 38e week en de 39e week een datum prikken, ga maar naar de planning toe. (En dat zei hij met ongeveer 36 weken)
Dus daarheen gegaan: toen mocht ik een tijd kiezen:  tussen maandag-vrijdag.

Nou aangezien ik het tegen die tijd het wel helemaal gehad had met die dikke buik had ik mooi maandagochtend half negen gekozen.  De allereerste tijd die beschikbaar was!!

Groetjes Renata.

Hoi Joyce,

Inderdaad denk ik ook dat dat per gyn verschilt. Zelf wist ik al vrij vroeg in mijn zwangerschap dat ik  een inleiding of een keizersnede zou  krijgen. De gyn zei: We kijken wel vanaf de 36e week. Ik had een controle toen ik 36,1 wk zwanger was en toen hebben we besloten dat het een keizersnede zou worden. Die krijg ik inderdaad in de 38e week.
Dus bij mij duurt dat nog ruim een week. De datum weet ik nog niet eens precies, ik moet die maandag op het spreekuur komen   en dan hoor ik of het de volgende dag kan of de dag erna. (ligt eraan of er ruimte is op de ok) Ik hoop zelf dat het gewoon volgende week dinsdag is, daar kan ik ook wel van uit gaan maar als er geen ruimte is op de ok wordt het de dag erna. Spannend he!

Groetjes Mir.

Het lijkt me toch een gek idee dat je dan zelf de datum kan uitkiezen. Ik krijg waarschijnlijk ook een ks, ik krijg dit a.s. dinsdag te horen. Ik heb geen idee hoe ze dat hier in Nieuw Zeeland doen, het gaat hier toch wel anders dan in NL.
Zo laten ze je hier niet langer dan 10 dagen overtijd lopen (was bij onze dochter) en in NL laten ze je nog met gemak de 42 weken passeren..
Nu is het bij mij ook weer anders dan anders, omdat ik waarschijnlijk een ks krijg i.v.m. een laagliggende placenta en de baby ligt in een onvolkomen stuit.
Dus ik weet niet hoe lang of hoe kort ze dan wachten.

Miriam (35 wkn)

Terug
Bovenaan