Wanneer hoor je de geplande datum voor de keizersnede en bij hoeveel weken word deze ongeveer uitge

Hallo dames,

Ik moet maandag om 4 uur na het ziekenhuis, zoals ik al in een andere topic geschreven had.
Nu zit het qua datums een  beetje gek in elkaar, bij alle echo's ben ik op 31 augustus uitgerekend, dus nu dus 36.1 weken. Maar volgens de vk ben ik 4 september uitgerekend. Dus ben ik nu 35.4 weken. Nu hou ik altijd voor mezelf de 31ste aangehouden aangezien vorig jaar bij mijn zoontje de vk het achteraf ook fout had qua datum Yannick die was al volledig voldragen er was geen grammetje smeer te vinden en dat was ook goed te zien aan de moederkoek.Maar volgens de vk is hij toen met 39.1 week gehaald. (ingeleid). Niet dus....

Stel dat maandag de gyn. de datum van de vk aanhoud. dan zit ik maandag dus op 35.6 weken dus pratisch 36 weken, zullen ze dan ook al een planning maken voor de keizersnee?? Aangezien ze die toch in de 38ste week doen?? Toch??
Of heb ik dit mis, wie heeft hiermee ervaring, ben heel erg benieuwd wanneer andere hun datum kregen te horen, en bij hoeveel weken/dagen de kleine gehaald werd.
(Ik doe geen poging tot draaien daar hebben we heel bewust voor gekozen.)

Sorry voor het lange en cijferachtige bericht maar wil het graag goed en duidelijk uitleggen.

Groetjes Joyce.

hoi joyce,
verwarrend die data. Rottig voor jou, want stel dat ze kortste aanhouden, dan ben je misschien al 5dgn langer zwanger. Overleg met gyn, misschien gaan ze in midden zitten?! Wat ze tegen mij zeiden bij VK was dat ze mijn datum aan zouden houden als de datum van termijnecho binnen week van mijn datum zou vallen (dus week meer of week minder). Maar omdat ik binnen t half jaar na stoppen met pil zwanger ben geworden, ging die regel niet op. Ze hebben bij mij dus de termijnecho aangehouden.

Wat betreft hoe lang van tevoren bekend: ik denk dat je as ma al een datum mee zal krijgen. Wij hebben wel draaipoging laten doen met 35+6, toen deze mislukte, moest ik week erna voor 2ex. Achteraf was dat alleen een check hoe ons kindjes lag. Toen t nog steeds afwijkend lag, heeft gyn gelijk datum geprikt. (hadden we dus met 36+6.
Wat je leest op internet en wat de gyn zei, zou die datum in 39e week vallen. Dus van 38+0 tot 38+6. Eerder doen ze liever niet ivm ontwikkeling longetjes kindje, later ook liever niet, omdat ze het risico niet willen lopen dat bevalling spontaan op gang komt en je dus spoedks moet krijgen.

Succes ermee, hopelijk verloopt het allemaal verspoedig!!
Groetjes mira, sinds 02-01 mama van jaap

quote: mamamira reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-08-2007 11:00:52'));

hoi joyce,
verwarrend die data. Rottig voor jou, want stel dat ze kortste aanhouden, dan ben je misschien al 5dgn langer zwanger. Overleg met gyn, misschien gaan ze in midden zitten?! Wat ze tegen mij zeiden bij VK was dat ze mijn datum aan zouden houden als de datum van termijnecho binnen week van mijn datum zou vallen (dus week meer of week minder). Maar omdat ik binnen t half jaar na stoppen met pil zwanger ben geworden, ging die regel niet op. Ze hebben bij mij dus de termijnecho aangehouden.

Wat betreft hoe lang van tevoren bekend: ik denk dat je as ma al een datum mee zal krijgen. Wij hebben wel draaipoging laten doen met 35+6, toen deze mislukte, moest ik week erna voor 2ex. Achteraf was dat alleen een check hoe ons kindjes lag. Toen t nog steeds afwijkend lag, heeft gyn gelijk datum geprikt. (hadden we dus met 36+6.
Wat je leest op internet en wat de gyn zei, zou die datum in 39e week vallen. Dus van 38+0 tot 38+6. Eerder doen ze liever niet ivm ontwikkeling longetjes kindje, later ook liever niet, omdat ze het risico niet willen lopen dat bevalling spontaan op gang komt en je dus spoedks moet krijgen.

Succes ermee, hopelijk verloopt het allemaal verspoedig!!
Groetjes mira, sinds 02-01 mama van jaap

Ontzettend bedankt voor je verhaal !! Voel me nu een stuk zekerder.

Bedankt.

graag gedaan!!
En ik was vergeten erbij te zetten dat mijn bevalling (ks dus) op 39+5 gepland was. Dit wilde de gyn niet, maar was de eerste mogelijkheid na 38 wkn. Zaten met de feestdagen ertussen, vandaar.
Groetjes mira

Terug
Bovenaan