wanneer in autostoel??

A

Anoniem

Guest
Hallo!!!

FF een vraagje. Mn zoontje is nu 5 maanden en over 1.5 week gaan we naar oostenrijk op ski vakantie. Hij weegt nu 8060 kilo en is 72 cm lang. Hij mag officieel vanaf 9 kilo in de auto stoel. (maxi cosi tobi) Het cb zegt dat hij er nu absoluut nog niet in mag, maar hij zit zo gepropt in zn maxi cosi tje dat tie niet eens goed kan bewegen met zn armpjes... Ik vind t nogal moeilijk... Iemand ervaring of advies?? Alvast bedankt.

Groetjes

Hoi,

Het gaat niet zo zeer om hoe zwaar en lang  jullie zoontje is, maar om het feit dat met name de nekspieren nog niet sterk genoeg zijn om lange tijd in een zithouding te zitten om nog maar niet te spreken van het risico wanneer je een aanrijding zou krijgen. Zeker met 5 maanden is het nog veel te vroeg voor een andere autostoel. De nekspieren zijn nog niet sterk genoeg om een eventuele klap op te vangen. Dat zijn dus de redenen waarom men adviseert om kindjes tot 9 maanden in een maxi-cosy te vervoeren en niet in een andere autostoel. Misschien is het een idee om jullie zoon zonder jasje in de maxi-cosy te leggen,wanneer jullie gaan rijden en zo nodig een fleecedekentje over hem heen legt, wanneer het kouder wordt in de auto of wanneer hij slaapt. Op die manier heeft hij toch meer bewegingsruimte.

Ik zou als ik jullie was er dus niet voor kiezen om hem al in een andere autostoel te vervoeren. Het advies wordt niet voor niets gegeven.

Succes met jullie beslissing.

Groetjes Fonske.

Hoi,
wij hebben ook al rond gekeken voor andere auto stoel.En wij gaan ook voor de maxi cosi tobi,want in maxi cosi wordt het een geprop.We wachten wel zeker tot 9 kilo.Ze is nu 8 kilo en 6,5 mnd.Maar wat ik wilde zeggen de maxi cosi tobi kun je wel in 3 of 5 verschillende standen doen,dus ook meer in lig stand.....en heeft goeie sluiting,een soort harnas.De keuze is aan jezelf.Ik zou het nog eens goed navragen in de baby speciaal zaak,daar geven ze goed advies,teminste in zaak waar ik kom gaat het ze echt om goed advies geven en niet het duurste verkopen...
groetjes gaby

Het gaat inderdaad om de nekspieren. Jasper is over een week 8 maanden, weegt 9300 gram en is 74 cm. Toch houden we hem nog even in de maxi cosi als we met de auto weg gaan. Afgelopen zaterdag hebben wij toevallig ook de maxi cosi tobi gekocht, maar denk dat we die pas over een maandje gaan gebruiken (ondanks de verschillende standen). Ik wil gewoon zeker weten dat hij sterk genoeg is in zijn nekje.

Een maandje geleden zijn wij ook op wintersport geweest en toen hebben we hem een bodywarmer aangedaan zodat hij zich nog wel vrij kon bewegen. Dit werkte prima. Als we ergens stopten deden we hem een mutsje op en een fleecedekentje over hem heen. Ging allemaal uitstekend!

Succes ermee!

Groet,
Jacqueline

Hoi..

Merk wel dat het erg uiteen loopt bij het cb.
Dawin is nu bijna 9 kilo en ruim 6 maanden en mag van het cb wel in de auto stoel..
omdat hij echt   niet lekker meer zit in de maxi cosi.. wel moet we de tussenmaat nemen voor baby's ,maar voor de rest was het prima ook om juist de nekspiertjes te trainen, alleen mag hij er absoluut niet langer dan een uurtje in zitten , dus dat is wel een nadeel..
Ook wij zijn op zoek naar een goede momenteel.

liefs bianca

Mijn is altijd vertelt dat ze veiliger met de benen in de nek in de maxi zitten dan in een ander stoeltje. Ik heb ook lange en vrij zware kids,....dus die zitten ook al snel klem in de maxi maar rek het dus zo lang mogelijk. Tegen de rijrichting is de veiligste manier...omdat ze met de grootste klap in hun stoel worden gedrukt en de naschok pas naar voren schieten. Als je met een gewoon stoeltje een ongeluk krijgt komen ze met de grootste klap dus los van hun stoeltje met hun hoofd om dan met een knal weer terug te gaan....groote kans op wiplash en zo.

Ik sluit me volledig aan bij de reactie van Lillian. Ons zoontje heeft tot 11 maanden in de maxi cosi gezeten. Soms was het even proppen. Dan maar geen dikke jas in de auto aan maar een fleece trui.

Terug
Bovenaan