wanneer in bad???

ben nu bijna anderhalve week terug bevallen en bloed al 2 a 3 dagen niet meer
alleen iets wondvocht maar wanneer zou ik weer in bad mogen
lijkt me zo heerlijk
heb een klein scheurtje buitenwaarts en binnenwaarts wat gehecht is??????
gr marijke

Hoi Marijke,

Je kunt het beste pas in bad gaan als je hechtingen genezen zijn. Ik weet het nog goed van m'n zus. Die wilde ook lekker in bad (ik begrijp het helemaal!), maar haar hechtingen waren nog niet helemaal genezen. Doordat het water gaat weken krijg je na het bad snel last van ontstekingen en vooral ontzettende jeuk! Het duurt daarna ook weer langer voordat de boel geheeld is. Ik zou dus alleen gaan als alles in ieder geval weer 'heel' is.

Of je in bad mag als je nog vloeit (i.v.m. infectiegevaar) weet ik niet. Dat zou ik even bij de vk of huisarts navragen.

Groetjes, Marisa

Normaal mag je pas zwemmen of in bad na 6 weken. Je moet dan gestopt zijn met vloeien en je litteken moet goed genezen zijn. Maar ik zou het even navragen als ik jou was, want jij bent al gestopt met vloeien en hebt maar een klein scheurtje. Misschien mag het dan wel eerder.
Groetjes Veerle

Ik mocht van mijn VK al in bad toen ik nog licht vloeide (dag 7 na de bevalling). Ik heb het uiteindelijk niet gedaan omdat ik er geen zin in had maar ze zei: "je bent een schone vrouw dus veel kan er  niet gebeuren". Ik weet wel dat het officiele advies is wachten tot je gestopt bent met vloeien maar hoe het met hechtingen zit? Even navragen dus!

Ingeborg

Terug
Bovenaan