wanneer in bad???

wanneer mag je na bevalling weer in bad heb wel een hechting binnnewaarts en buitenwaarts het nu 2 weken terug
kan het niet helemaal goed bekijken hoe het er voor staat
maar volet wel goed
en bloed ook eigenlijk al een paar dagen niet meer
gr marijke mama van 2

Zou niet weten waarom je niet in bad zou mogen. Wanneer de vk of kraamhulp daar geen opmerkingen over hebben gemaakt, zou ik gewoon lekker en bad nemen als ik jou was.

Groeten,
Yo

Volgens mij mag je pas weer in bad als de wond in je baarmoeder weer heel is, dit is als je volledig bent gestopt met vloeien, meestal na een week of 6. Wel of geen hechtingen/inscheuren/knippen heeft daar niets mee te maken, daar is een bad (weken) juist goed voor...  Vloeien is volgens mij ook niet alleen bloed verlies maar ook geel/wittig wondvocht. Ik zo nog ff wachten als ik jou was.

Je mag echt pas weer in bad als je volledig gestopt bent met vloeien. En de meeste vk's en gyn's houden een termijn van 6 weken aan. Mocht je dan nog steeds een beetje vloeien, dan moet je nog langer wachten.
Je hebt een grote wond in je baarmoeder en als je in bad gaat, heb je grote kans dat je een infectie krijgt.
Hechtingen, scheurtjes enz. hebben daar niets mee te maken, want die zitten rondom de vagina. Douchen kan geen kwaad.

Maar ga dus niet in bad!!! Ik weet nog dat ik er echt naar uitgekeken heb en toen de 6 weken (en het vloeien) voorbij waren ik enorm genoten heb van een warm bad.

Groeten, mam van Laura (39w2d, aprilforum)

Hoi,

Ik zit met mijn dochter op baby-zwemmen en heb dus gevraagt wanneer ik dat weer mocht oppakken. Mijn VK zei toen dat ik dat het beste kan doen als het vloeien gestopt was, niet zo zeer dat het niet eerder mocht maar gewoon om het feit dat je geen tampon in mag. En ik moet zeggen dat toen ik bij de bevalling drie hechtingen had waren die er al uit voordat de kraamhulp al weg was en dus was alles dicht en mocht ik ook gewoon in bad.
Ik zou dus wachten tot de hechtingen er uit zijn want dan is de wond dicht en kan het volgens mij geen kwaad.

Succes.
Leonne

Terug
Bovenaan