Wanneer in box?

Hallo dames,

Ik heb een vraagje. Mijn Christian is nu 2 weken oud. De kraamzorg zei al in het begin dat pasgeboren baby nog niet in de box kunnen, dat is te groot, te druk, te beangstigend. Kan ik begrijpen. Haar voorstel was om de kleine in de reiswieg te leggen als hij wakker is en je je handen vrij wilt hebben. Hebben we ook gedaan, aanvankelijk succesvol. Maar de kraam heeft eigenlijk nooit antwoord gegeven wanneer de meeste baby wel toe zijn aan die box....

Nu merken we sinds vandaag dat hij absoluut niet meer tevreden is in de reiswieg en alleen maar tot rust komt bij ons op schoot, waar hij om zich heen kan kijken. Zo nieuwsgierig! Dus hebben we hem toch maar eens in de box gelegd en hij heeft een hele tijd tevreden om zich heen gekeken. Dan hoef ik toch niet bang te zijn voor een overprikkelde baby... toch?

Op welke leeftijd hebben jullie de kleine in de box gelegd? Is 2 weken misschien niet een beetje vroeg?

Groetjes,
Karin, mama van Christian

Hoi Karin,
er bestaan geen standaardbaby's en dus ook geen standaard regeltjes. Onze Quinn is geloof ik na ongeveer 1 week al in de box gegaan en dat ging prima. We zorgen gewoon zelf dat de box niet te druk is met speeltjes, alhoewel dat nu (na 6 weken) ook weer wat meer wordt. Wat we wel doen is hem in een badcape wikkelen en zo in de box leggen. Vanwege de kou. Maar kan me voorstellen dat dat ook veilig voor hem aanvoelt.
Als jouw kindje het goed doet, dan leg het lekker in de box. Je merkt het vanzelf als het daar niet tegen kan. Maar zo te lezen gaat het prima. Gewoon doen!
Groetjes Veerle
Mama van Quinn 22-01

Hoi

Ik denk dat je baby het zelf al aangeeft als hij heel tevreden ligt in de box. Dan is het toch goed?
Wij hebben onze kinderen allebei al heel vroeg in de box gelegd. Al vanaf 1 week oud denk ik. Ik leg nu ook altijd een badcape over hem heen en toen hij nog wat kleiner was (hij is nu 6 wkn) wikkelde ik hem hier altijd in. Dan is het niet zo koud.
En als er niet teveel speelgoed in de box ligt kan hij hier ook niet overprikkeld van raken.

Hier ligt Bent ook al vanaf 1/ 2 weken in de box. Inderdaad in het begin nog niet teveel speelgoed erin. Ook hebben wij de box in een rustige hoekje staan (dus niet naast de speelplek van de oudste twee).
Wel belangrijk om erop te letten dat de box niet in de tocht staat.

Judith

de eerste weken legde ik boas in de kinderwagenbak in de box.ik vond de box zo groot voor hem,en ze liggen er zo "los" in.vanaf 4 weken ligt  hij gewoon zo  in de box.hij begint nu ook naar dingen te kijken enzo.en als hij in slaap valt leggen we er een dekentje over.maar als jou kleintje de kinderwagen niet fijn vind kun je m gewoon in de box leggen hoor.hij moet idd niet teveel prikkels krijgen,maar gewoon in huis krijgen ze dat niet.kindjes worden vaak juist rustig van geluiden en bewegingen om ze heen.
gewoon uitproberen!
groetjes kari

Hoi hoi,

Ons meisje ging ook na 2 weekjes ongeveer gewoon de box in. Daarvoor lag ze in de reiswieg in de box, maar toen ze wat meer wakker was vond ze dat niet leuk. Gewoon in de box vond ze eerst ook niets, dat veranderde toen we de babygym boven haar legden. Vindt ze blijkbaar leuk om naar te kijken! Tegenwoordig is vooral de wipper favoriet trouwens. Dan kan ze mij beter in de gaten houden omdat ze dan rechtop zit. Zou je dus ook nog kunnen proberen!

Veel plezier met je kleintje!

Eveline

Terug
Bovenaan