wanneer in de box?

hallo dames,
onze dochter is vandaag 9 dagen oud. Ik vroeg me af vanaf wanneer een baby in de box kan liggen. Ik heb al twee oudere kindjes (6 en 8 jaar), maar ik ben echt helemaal vergeten hoe ik dat met hun heb gedaan (ik wijt het vergeetachtige maar aan de hormonen). Toen ze vier dagen was mocht ze een uurtje in de box omdat haar grote broer jarig was en we het leuk vonden als ze er bij was. Prompt zakte ze een graad in temperatuur, ze had het dus te koud gehad. Nu ben ik een beetje geschrokken, en weet ik niet meer goed hoe of wat. Ik hoor graag wat jullie doen.
groetjes,
Yvette

Wij legden onze dochter vanaf een paar dagen oud af en toe in de box om te spelen/slapen. Dus niet de hele dag, maar wel regelmatig. Wel was ze dan gewikkeld in een omslagdeken of lag ze onder een dekentje. Ik denk dat het gewoon een kwestie van gevoel is; goed naar je dochter kijken en daarop reageren.

Groeten,
Chantal (& Mirte 10w3d)

Van onze kraamhulp mocht Mette in de box vanaf het moment dat ze in bed geen kruikjes meer nodig had en zichzelf dus goed warm kon houden. Ook dan moet je nog wel een dekentje gebruiken maar de temperatuur zal niet meer zo snel zakken.

lfs ing

Britt lag met 2/3 dagen al in de box, maar dan alleen als ik bijv effe naar de wc moest. Nu is ze 3 maand en ligt geregeld in de box tegen een voedingskussen aan :D

xxx Nienke

Hoi,

Ik deed Umut pas vanaf een week of 7 of 8 in de box, toen wel zonder dekentje o.i.d.
Hij hield het in het begin maar 5 of 10 minuutjes vol. Hij is nu 4 maanden en houdt het hooguit een uurtje vol.
Maar kijk maar goed naar je baby en volg je gevoel.

Groetjes Anneke, mv Umut (12 mei)

Hoi Yvette,

Nathan ligt ook lag ook al vrij snel in de box, maar dan wel met een slaapzakje aan. Dan is hij lekker warm en kan hij ook niet te snel dalen in de temperatuur. Maar hij blijft ook niet te lang in de box zodra ik zie dat hij moe wordt gaat hij naar bed.
Groetjes Karin

hoi

mijn zoontje is inmiddels al 9 maanden en is in november geboren en ik legde hem heel veel in de box al vanaf de eerste dag hem  want ik had hem graag bij me in de buurt en dan legde ik hem in zo'n dikke wrapper dan had hij het lekker warm

Groetjes dominique

Terug
Bovenaan