Wanneer in de buggy/wandelwagen?

Hoi,

Mijn dochtertje van 11 weken groeit als kool en ik denk dat ze niet heel erg lang meer in de kinderwagenbak zal kunnen liggen (comfortabel althans ). Nu vroeg ik me af vanaf welke leeftijd een baby in de buggy/wandelwagen mag. De kinderwagen die wij hebben is om te bouwen naar een wandelwagen, maar ik heb geen idee vanaf wanneer ik deze kan gebruiken.
En als ze te groot is geworden voor de kinderwagenbak maar nog niet in de wandelwagen mag, wat doe je dan in de tussentijd? De maxi-cosi gebruiken ofzo (past ook op het onderstel van de wagen)? Daar mag een baby dan weer niet te lang inliggen ivm het ruggetje, dus da's ook weer niet handig lijkt me...

Ben benieuwd naar jullie reacties, alvast bedankt!

Myrna, mama van Isis (11wk)
 
Hoi

Er zijn zitverkleiners te koop van quinny in de wandelwagen.Deze passen in principe in de meeste wandelwagens je kunt het vergelijken met de zij kussentjes van de maxi-cosi maar dan groter.Ik heb het gebruikt vanaf 4 maand en het ging super.je moet de wndelwagen aleen wel in de ligstand zetten.

succes en laat je even horen of het gelukt is?

Welke wandelwagen heb je?
 
Hoi mama van Daan,

bedankt voor je reactie. Ik heb een X-Adventure Quicksilver (om je te bescheuren, die idiote namen van die kinderwagens... ), maar ik moet je zeggen dat ik geen idee heb of ik die in een ligstand kan zetten. 't Is natuurlijk alweer even geleden dat we 'm aan hebben geschaft en het wandelwagen-gedeelte ligt sindsdien op zolder. Ik ga 'm toch maar eens als wandelwagen  in elkaar zetten en kijken of 'ie ook in ligstand kan... goede tip in ieder geval, bedankt!

groetjes,
Myrna
 
Eigenlijk mag je kindje pas met 6 maanden in de wandelwagen.
Nu heb ik zo'n monster die met 5 maanden met zijn benen buiten de kinderwagen bak moest liggen omdat hij anders vast lag.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat hij vanaf het begin af aan erg lang is.
Dus met 5 maanden ging hij in de wandelwagen.
Hij vond het in de kinderwagen zowieso niets meer,want daar zie je niets.
En hij is echt van het nieuwsgierige soort.
Hij zat in het begin wel erg los,maar kon er door de band om zijn middel(quinny)niet uitvallen.

Maar ik zou zeggen,zolang je de kinderwagen bak kunt gebruiken gewoon doen.
Het gaat toch al snel zat.Jarno is nu net 8 maanden en heeft uitgevonden dat je ook gewoon kunt lopen om vooruit te komen.
Kruipen?niets kruipen.Dat slaan we gewoon over.


Succes met de wagen!
 
We zijn gisteren bij opa en oma geweest en daar moest Isis slapen in de kinderwagenbak... nou da's dus écht de laatste keer dat dat ging! We moeten maar op een campingbedje o.i.d. uit denk ik...

De bak begint nu écht te klein te worden om in te slapen, maar op zich kan ze er nog wel een tijdje in als we 'm als kinderwagen gebruiken. Ze ligt nog niet klem, maar in haar slaap is ze vrij beweeglijk (heeft ze van mama) en daar heeft ze nu echt niet meer genoeg ruimte voor.

Ik heb trouwens gekeken en de wandelwagen kan inderdaad in een ligstand, dus dat scheelt alweer iets. Nu maar hopen dat ze nog zo lang  mogelijk in de kinderwagenbak kan!

Bedankt voor jullie reacties!
 
Ik vond het vreselijk...het idee dat ie de hele wereld kon zien en dat ie volop aan de lucht werd bloodgesteld....zag het ook al helemaal voor me dat ie heeeeeel erg verkouden zou worden en er dus eigelijk niet beter van zou worden dus liet ik onze lieve veel te grote zoon gewoon in de wagen liggen..totdat ik een paar keer opmerking van ouders en schoonouders kreeg en ik echt heel goed naar hem ging kijken.....hij kon echt geen kant op..zijn benen lagen half opgetrokken en zijn handen lagen strak naarst zijn body.....
Hoe kon ik het hem aandoen !!

Mijn advies ??
Kijk goed naar je kleine...hebben ze nog genoeg ruimte om te bewegen ?
Nee....tijd voor de volgende stap....

Groetjes joyce
 
Terug
Bovenaan