wanneer in de kinderstoel?

Mijn dochter van 14 weken wil al sinds 9 weken bijna alleen maar rechtop zitten. Liggen vind ze stom vervelend. De wipper vind ze ook niet echt geweldig, want dan zit ze nog niet recht genoeg. Bovendien kan ze dan nog 'niks' zien. Ze gebruikt al haar spieren om te proberen zelf overeind te komen, ook al lukt dat niet. Dan wordt het meestal huilen.
Volgens mij zou ze zich helemaal in haar element voelen als ze aan tafel kan zitten met ons. Ze houdt haar hoofdje al heel goed omhoog.

De een zegt dat het niet eerder dan een x aantal maanden mag. De anders zegt dat het mag als ze het hoofdje goed kunnnen houden. En weer een ander zegt dat de kleine het echt niet zou proberen als ze er zelf nog niet aan toe was. Rollen vind ze bijvoorbeeld totaal niet interessant.

Wat vinden jullie? Gewoon maar proberen?

groetjes Sophie

Hoi Sophie,

Persoonlijk vind ik 14 weken nog wel heel erg vroeg. De oudste twee waren hier ook heel vlot met hun ontwikkeling maar ik heb ze pas in de kinderstoel gezet met het eerste fruithapje (6 maanden). En dan ook in het begin alleen nog maar kort gedurende het eten. Volgens mij is de richtlijn om ze pas rechtop in een stoel te gaan zetten als ze zelf gaan zitten.
Plat liggen is in het begin gewoon het beste voor het ruggetje. Zelf had ik de kinderen zoveel mogelijk in de box of gewoon op een kleed op de grond. Liggen ze tenminste niet vast zoals in het wipstoeltje en kunnen ze lekker oefenen met omrollen. De oudste kwam daar met vier maanden heel de huiskamer mee rond en vermaakte zich kostelijk.

Groetjes
Judith

mijn zoontje van nu 6 mnden zat met ongeveer 4,5 maand in de kinderstoel en vond het helemaal geweldig. Als jij vind dat je dochter het aan kan waarom niet?.
Als ze moe wordt merk je dat vanzelf en leg je der als nog in het wipstoeltje.
Deze manier werkte prima bij mij

groetjes bianca

Terug
Bovenaan