wanneer in de kinderstoel???

Hoi,

Ik vraag me af wanneer een kindje in de kinderstoel mag, mijn zoon is nu 5 maanden vrij stevig en nu we beginnen met hapjes waar hij heel enthousiast over is vraag ik me af wanneer ik hem in de kinderstoel mag zetten voor een hapje, op schoot wil hij bijv wel rechtop zitten.

greetz bren
 
hoi

Volgens mij mag je kindje in de kinderstoel als hij goed kan zitten. Je hebt ook van die verkleinkussens zodat hij wat ondersteunt wordt nog. Dat zou ik gewoon doen als ik jou was. Hij hoeft er ook geen uren in te zitten toch?

Ik kan niet wachten tot mijn jochie goed genoeg kan zitten (hij is nu 4 maanden). Hij begint al wel heel erg zn buikspieren te oefenen .

Groetjes
Caroline
 
Hallo,

Daan wordt volgende week 6 maanden, het advies is om vanaf een maand of 6 de kinerstoel te gebruiken en niet langer dan 10 min achter elkaar.
Maar Daan die kan al redelijk goed zitten, en ik heb hem nu dan ook sinds 2 weken met het fruit en groente hapje in de kinderstoel zitten.
Ik laat hem er alleen in zitten tijdens het eten en verder nog niet, je ziet het snel genoeg als je kindje er nog niet aan toe is, ik zou het gewoon proberen.

Groetjes Saskia
 
Hoi,

Mijn zoontje is bijna 7 maanden en zit sinds anderhalve week in de kinderstoel als hij de fruit en groentehapjes krijgt. Ik doe er nog wel een opgerolde handdoek omheen omdat hij zo naar voren zou kunnen klappen op te tafel en met die handdoek zit hij erg stevig.

Ik ben het gewoon gaan proberen en het gaat goed!

(Tip voor als je een kinderstoel hebt die je aan tafel aanschuift zoals wij: haal alles wat binnen een meter   van je kindje ligt op tafel weg want ze maaien alles meteen van tafel!)

Succes!
 
Wij hebben een zoon van 8,5 maand en wij hebben op advies van diverse babyspeciaalzaken en  mijn eigen orthopeed gewacht totdat hij 5 minuten zelfstandig rechtop kon zitten. Nu kon hij dat al vrij jong, met 6 maanden. Maar tot die tijd adviseren deskundigen (ook mijn orthopeed) gewoon de wipstoel te gebruiken. De kinderstoel vergt veel van de rugspieren als een kindje nog niet zelfstandig kan zitten. Het is heel verleidelijk om er eerder mee te beginnen, maar je kindje krijgt maar 1 rug en daar moet hij zijn leven lang mee doen. Cato
 
hoi   mn zoontje is 6 maanden en hij kan nog niet echt goed zelf zitten
ik zit em in zn wip stoeltje en dan wat recht op zo dat hij bijna zit hij vind het geweldig en hij zit ook goed vast
we hadden hem ook al in de kinderstoel maar als hij gaat bewegen zakt hij er uit en dat vond ik niet zn fijn idee

nou s6

 
Terug
Bovenaan