wanneer in de wandelwagen??

hoi meiden,

mijn meissie van 4 mnd past eigenlijk niet meer in de ligbak van de wagen ze heeft nog maar een klein stukje over, als ze d'r eigen afzet omdat ze zo beweeglijk is dan ligt ze met haar hoofd tegen het einde aan. wordt het al tijd om haar in het zit gedeelte te zetten? ze blijft natuurlijk nog niet uit haar eigen zitten dus of het verstandig is weet ik niet maar zoals nu lukt het eigenlijk ook niet. hoe oud waren jullie kindjes toen ze over gingen naar het zitgedeelte???

groetjes
 
bij ons ergens tussen de 4 en 5 maanden, ook omdat 't niet meer paste en onze zoon de ligbak absoluut niet leuk vond..Ik had het zitgedeelte in ligstand gedaan...
 
Ik heb een klein meisje en ze heeft in de wandelwagenbak gelegen tot ze 6,5 maand was.
Ze adviseren om pas naar het zitgedeelte te gaan als ze zelf kunnen zitten.
Maar je hebt ook kinderwagens waarbij het zitgedeelte bijna helemaal plat kan en dan zou je wel eerder kunnen overstappen.
 
Tim lijkt ook wat ongeduldig te worden in de bak omdat hij zo niets kan zien. Maar wij hebben nog een ander probleem: meneer is een buikslaper en ligt ook graag op zijn buik als er iets dwars zit in zijn maagje. Dus in de bak kunnen we hem nog makkelijk op zijn buik draaien. Maar dat gaat straks dus niet meer als we hem in de buggy gaan leggen...
We gaan volgende week op vakantie, dan nemen we de bak nog mee. Als we terug zijn is Tim 4,5 maand en ik vrees dat we dan ook aan de buggy zitten vanwege zijn lengte! Hopelijk dat hij dan ook langer op zijn rug wilt liggen!
 
De meeste kinderen zijn rond een halfjaar echt uit de bak gegroeid maar er zijn maar weinig kleintjes die zelf kunnen zitten rond die leeftijd. De meeste wandelwagens kun je verstellen. Dus leg je kindje gewoon wat platter, dan is er niks aan de hand.

Wij hebben Loïs met 6 maanden over gedaan... die kon toen ook niet meer in de bak en was die ook zo zat, want ze wilde gewoon van zich afkijken.

Dus als jij vindt dat de wandelwagen beter is, lekker doen dus!
 
Ons meisje was ruim 5 maanden, toen stak ze plots haar koppie boven de bak van de kinderwagen uit. Toen dacht ik, "Nu is het tijd voor de ombouw naar wandelwagen"
Een Bugaboo (die wij dus hebben) kan in 3 standen gezet worden, dus als ze liggen niet prettig vinden, kan het op een stand gezet worden van semi liggen, semi zitten. Erg handig...
Als jouw wagen ook een goede lig stand heeft, zou ik me er niet druk over maken en gewoon ombouwen.....

Suc6.
 
Terug
Bovenaan