Wanneer in een trappelzak

Vanaf de geboorte, je moet alleen uitkijken dat je kindje niet in de slaapzak kan verdwijnen. Dus even met een veiligheidsspeld het 'hoofdgat' kleiner maken, of de armsgaten wat nauwer maken met de naaimachine.
Liefs Phira

Hier ook pas vanaf dat ze in de ledikant slaapt (ong. 3maanden)
Ook in de wieg had ik een dubbel dekentje erover.
Er zijn ook hele kleine slaapzakjes (V&D) die je met een touwtje aan de onderkant dichtmaak.

Succes!

Zolang de baby nog gewoon stil ligt kan hij  gewoon met een lakentje en dekentje liggen. Maar zodra ze dit van zich aftrappen kun je een slaapzak gebruiken. Inderdaad wel opletten dat de halsopening niet te groot is voor het hoofdje. De slaapzak hoef je niet te combineren met een dekentje.

groetjes,
Marianne

Hallo,

Wij hebben ons zoontje ongeveer toen ie 4 weken was in een trappelzakje gedaan, hij bleef niet meer onder de lakentjes.
We hebben ook zijn arms gaten verkleind door er een veiligheids speld aan te doen.
Hij is nu 20 maand en slaapt nog steeds in een slaapzak, hij blijft nog steeds niet altijd  onder een dekentje. Maar het gaat wel beter nu. Ook hebben we de slaapzak achterste voren gedaan en aan de onderkant ook een veiligheidsspeld, want hij maakt het nu open en kan dan uit zijn bed komen.

Groetjes mama van niels    

Hoi mamma van niels,
Is een dwangbuis misschien iets voor jullie, hihi.
Hier hadden we een driftkikker die tijdens de 10 minuten 'in slaap huilen', zichzelf naar de bovenkant van de wieg had getrappeld en met z'n pasgeboren neusje tegen de bovenkant van de wieg lag te schuren (met z'n nekje dubbel).
Dus ook maar gauw een trappelzakje aangedaan. Ik moet zeggen, hij gedraagt zich netjes. Hij is ook pas 5 maanden, maar soms hoor ik verhalen over 'wokkel'-tafereeltjes enzo, gelukkig niet.
Liefs Phira

Terug
Bovenaan