wanneer in een wandelwagenzit?

Hallo dames,
Graag zou ik willen weten wanneer de baby's in zo'n wandewagen kunnen ipv reiswieg.
We hebben zelf Mutsy 4 Rider  Single Spoke, heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes!
 
Hoi,

Volgens mij maakt het niet uit wanneer kindjes in de wandelwagen zit gaan. Onze oudste is van augustus 2007, hij was erg lang met zijn geboorte (56cm) dus hij zat met de kerst 2007 al in de wandelwageninzet. (ook de mutsy) Hij paste nog wel in de bak, maar schopte steeds het dekentje en de beschermhoes weg, dus ik bedacht dat het dan in de wageninzet met de voetenzak warmer was. In het begin deed ik de zit dan naar me toe zodat hij me kon zien en helemaal plat naar achteren. Hij vond het helemaal geweldig!

Wat jou betreft, zeker nu met dit weer is het heerlijk om in de wageninzet te zitten. En als je twijfelt of het warm genoeg is kan je altijd een dun dekentje eroverheen leggen

Geniet van de wandelingen!
 
Over het algemeen wordt gezegd dat kindjes vrij vlot in de wandelwageninzet kunnen zitten/liggen. Voornamelijk door de fabrikanten zelf.
Maar de ligstand van de wandelwagen (ik heb zelf ook een Mutsy maar dan de Urban rider Joey) is hoe plat ook, nooit zo plat als het matrasje van de reiswieg.
Wij hebben ons ventje pas met 7 maanden in de wandelwagen gezet, niet dat hij er niet meer inpaste (dat ging nog net op een cm of 4 na)  maar omdat hij zich op de buik draaide en zich vervolgens over de rand heen trok. Dat was te gevaarlijk dus kon het niet meer anders. Nu hebben wij een redelijk klein mannetje dus ik kan me echt wel voorstellen dat dat niet voor iedereen opgaat. Maar als je het puur doet omdat je denkt dat het weinig uitmaakt zou ik, voor de rug van je kindje, het nog even uitstellen tot je kindje echt uit de bak gegroeid is....

Groetjes Saskia
 
Hmm, bij ons was het heel simpel: toen hij niet meer in de bak paste! Helaas was dat al bij 5 maanden... Ik had graag gehad dat hij nog een tijdje goed kon liggen, maar het kon dus niet anders. Op zich ging het in de platste stand ook prima hoor. En ze zitten er toch geen uren in.
(we zijn toen voor slaapjes het campingbedje gaan gebruiken, als we op visite of zo waren)

Maar ik heb geen idee wat ze adviseren...
 
Vlgs mij mogen kinderen vanaf 6 maanden uit de reiswieg en in de wandelwagenzit.
Dit ivm het ruggetje. Het is niet goed voor een kindje van onder de 6 maanden al te zitten.

Maar moet zeggen dat ik ook ongeveer met 5 maanden alle drie mijn kids uit de reiswieg had en in de wandelwagenzit. Dit omdat ze  toen bijna niet meer in de reiswieg pasten. En in de wandelwagenzit is zoooooo schattig!!!!


Groetjes Renata.
 
Hoi,

Volgens mij verschilt dit ook nog per kind. Sommige baby's van 6 maanden zijn nog zo klein dat het inderdaad niet goed is dat ze al in de wandelwagen zitten. Mijn zoontje is erg groot, en met 5 maanden lag hij alleen maar te huilen in de wagenbak.  Dus  heb ik het zitje gemonteerd en  sindsdien is hij lekker vrolijk...want hij kan alles nu zelf  bekijken.  Als hij in slaap  valt, kan ik hem in 3 verschillende standen zetten. Maar ik ben er sowieso geen voorstander van om je kindje lang in een wagen neer te leggen, dit geldt ook voor een maxi cosi. Maar dit  verschilt ook per ouder...
gr
 
 
Volgens mij als je kindje goed kan zitten, 't blijft toch wel een belasting voor zijn/haar rug. Maar wat andere mama's hier al zeggen, als een kindje niet meer past in de reiswieg, dan zul je wel moeten. Maar dan is het net zoals de maxicosi, niet te lang...
 
Ik zou ze gewoon zo lang mogelijk in het wiegje laten liggen. Helaas paste mijn tweeling met 12 weken niet meer in de wiegjes (Urban Jungle duo), maar het ging heel goed in het buggy gedeelte.
Maar inderdaad kunnen ze er niet echt lekker in slapen zoals in de wiegjes, had er wel voetenzakken bij zodat het iets verkleinde het zitgedeelte.
Mijn tweeling is extreem groot en dat is soms best lastig.
Thomas moest met bijna 5 maand ook al een ander autostoeltje.
Had overigens best nog wel even met de kinderwagen met wiegjes willen lopen showen.

Groetjes Patricia (mama van Thomas en Sophie, 2 mei 2008)
 
Terug
Bovenaan