Wanneer in eigen kamertje/bedje?

Dochtertje is 5 weken en slaapt bij ons in de nacht op de kamer en overdag in de woonkamer in haar box. Ik wil haar laten wennen om haar middagdutjes te doen in haar eigen slaapkamer overdag en zo langzamerhand ook de nacht. Niet perse nu, maar hebben jullie tips? Ik dacht zelf vanaf 2 maanden? Overdag wilt ze soms niet in haar bedje slapen alleen bij ons. Dan hoe wilt ze wennen in haar kamertje? ?‍?

Onze meid is ook 5 weken en slaapt vanaf het eind van de kraamweek op haar eigen kamer in de nacht, ik werd continu wakker van haar en ze slaapt daar prima.
Overdag in de box of wagen al probeer ik ook zeker 1x pd haar bedje al lukt dat niet altijd.

Ik ben van het principe kindje slaapt in eigen bedje op eigen kamer maar ik weet dat er veel hier op het forum heel anders over denken.

MijnConclusie is, doe waar hij je goed bij voelt en trek je niks aan van wat anderen zeggen/vinden/schrijven.

Ik was te snel. Ze went er denk ik alleen aan door het blijven te proberen, haar bijvoorbeeld misschien eerst eens slapend wegleggen op haar kamer en zo opbouwen.

Ligt aan je kindje. Als ze dat verder prima doet, gewoon proberen. Ik zou starten met het dagslaapje dat het makkelijkste gaat. 
Mijn dochter was er heel moeilijk in. Vanaf 3/4 maanden overdag lukte het pas. En de nachten heeft ze tot 8 maanden naast me gelegen. 
Maar niet alle kindjes zijn zo.

Probeer het af en toe in haar eigen bedje, maar besef dat het geen haast heeft. Heeeel veel kindjes willen overdag graag bij pappa en mamma slapen, dat wordt vanzelf minder. Als ze dat nu vaak wil, betekent dat nog niet dat ze niet gaat/kan wennen aan slapen in haar eigen bedje. 

Die van ons slaapt vanaf 2,5 maand in haar eigen kamer. We merkte dat ze slechter ging slapen bij ons op de kamer, niks van t wiegje moest hebben en overdag ook niet echt meer in de box wilde slapen. Toen de overstap gemaakt naar haar eigen kamer, eerst overdag en daarna snachts. Slaapt nu super goed op der eigen kamer!?

Ik heb de baby pas nu met 7 maanden op zijn eigen kamer. Meer voor mezelf zodat ik niet steeds heen en weer moest lopen snachts. Ik heb hem een weekje alleen overdag daar laten slapen en toen ook de nacht en dat ging prima.

Terug
Bovenaan