wanneer in het autostoeltje??

Hallo,

Ik heb een vraagje: wanneer mogen baby`s van de maxi-cosi en een autostoeltje?

Mijn zoontje is 20 weken, 71 cm lang en bijna 8.5 kilo.

Hij kan wel zitten maar nog niet helemaal zelfstandig. Nu hebben we gisteren een autostoeltje gekocht bij het babypark( waren de maxi-cosi`s in de aanbieding )   en daar zeiden ze dat hij al wel in het autostoeltje kan omdat hij met zijn hoofdje net op de grens  zit. Maar ik hoor ook regelmatig van mensen dat ze tot negen maanden nog niet met de rijrichting mee mogen rijden?

Wie o wie heeft advies of ervaring  voor mij, kan ik hem beter nog even in de maxi-cosi laten of kan hij al wel in het autostoeltje??


Alvast bedankt voor jullie adviezen.


Gr. Annelies mama van Elmar ( 20-06-2006 )
 
Hoi,

Het is het beste om je kindje zo lang mogelijk in de maxi-cosi te vervoeren. Hij is namelijk het veiligst. Zo lang mogelijk betekent dan: Totdat de gewichtsgrens van de maxi-cosi bereikt is (bij de onze is dat 11 kilo, ik weet niet of dat voor allemaal geldt?) of totdat hij met zijn oren boven de rand uit komt. Onze dochter is 9 maanden en kan al 3 maanden stevig zitten, maar wij vervoeren haar nog in de maxi-cosi.

groetjes,

Desiree
 
Hoi,

Als je kindje goed kan zitten.9 kilo is mag het in een autostoeltje. Koop dan wel een autostoeltje met een diepe zitting en die vlgs de anwb goedgekeurd is. Julia is nu 8 maanden en zit al 1 maand in het autostoeltje.
Ook als je kindje te lang is voor de maxi cosi kun je hem beter in een autostoeltje plaatsen.

Liefs Trotse moeder van julia
 
hoi,
inderdaad vanaf 9 kilo mag het in de auto stoel, en moet het in de auto stoel als het hoofdje boven de maxicosi uit komt(meer dan 2cm)
somige autostoeltjes kun je ook achterste voren plaatsen.
vraag het de anwb(via de site of bellen/langsgaan)
die weten het precies,wat betreft de veiligheid.
groetjes
 



Bedankt voor de adviezen tot nu toe.

Ik wacht toch nog even met het autostoeltje tot hij echt zelfstandig rechtop kan zitten.Ik kan  hem anders ook niet meenemen in de winkel om boodschappen te doen want hij kan nog niet in het winkel wagentje zitten, dus ben ik de maxi-cosi daarvoor sowieso nog nodig.

Op 19 dec moet ik weer naar het cb en dan kijk ik even hoe zwaar en lang  hij dan is en welk advies hun nog eventueel voor mij hebben.


Gr. Annelies
 
Terug
Bovenaan