wanneer in het grote bed

hoi dames,

mijn dochter is 22 maanden (bijna) en loopt verder nog niet (tis een kontenschuiver).
nu is zij rond de 83 cm.
maar zal zij nu al in het grote bed kunnen? en kan ze er dan niet uitrollen?
niet dat ze haar ledikantje uit moet, maar vroeg het me even af per wanneer ze in het grote bed kan
 
Hoi,

Dat is per kind verschillend. Het ene kind is er eerder aan toen dan de ander. Ik persoonlijk vind 22 maanden nog erg jong om ze al in een groot bed te leggen. Onze oudste hebben we met 3½ jaar pas uit het ledikantje gehaald. Hij sliep er nog zo lekker in. Kwam er zelf niet uit. Maar hij werd toen ècht te groot. En hij moest er uit omdat zijn broertje op komst was.
Maar goed er zijn genoeg kinderen die al een jaar eerder in het grote bed liggen.

 
Wij hebben onze dochter van 25 maanden net vorige week in een groot bed gelegd. En dat gaat best goed. Ze rolt er niet uit, want we stoppen het dekbed goed in. Ze komt er alleen wel zelf uit om te gaan spelen. Dus slapen tussen de middag zit er even niet meer in.
 
Als je je dochter al graag in een groot bed wil leggen en je bent bang dat ze eruit rolt, dan kun je het misschien ook eerst uitproberen door alleen het matras op de grond te leggen en haar daar op te leggen. Mocht ze er dan af rollen dan valt ze niet zo hard ;)

Onze zoon was bijna 3 jaar toen hij een groot bed kreeg, maar wij hebben een ledikantje waar je 2 spijlen uit kan halen, zodat hij toch zelf uit (én in) bed kon klimmen om te gaan spelen. Pas toen die opening wat aan de krappe kant werd, ging hij over op een groot bed.

Succes ermee
 
hoi sonjaas,

ik heb esmee laatst een keer op een matras op de grond gelegd omdat ik geen andere mogelijk had.
ze lag er keurig naast met alleen haar boven lichaam en hoofdje op het matras.
was een erg schattig gezicht kan ik je vertellen.
 
Mijn dochtertje ging met 16 maanden over naar het grote bed. En dat ging eigenlijk prima.... Het was eigenlijk vooral omdat haar kleine zusje bijna uit de wieg was gegroeid en we het gewoon wilde proberen. Als het niet gelukt was hadden we gewoon alsnog een ledikant bijgekocht.

Maar wonder boven wonder ging ze al op de tweede nacht heerlijk slapen, terwijl ze in het ledikant altijd stampij maakte met het naar bed gaan. En nu is ze 21 maanden en gaat het nog steeds goed.....

Bij ons dus erg vroeg, maar achteraf wel een goude zet geweest
 
Ons zoontje is net voor zijn 2e verjaardag van het ledikantje naar een juniorbedje verhuisd. Dit omdat zijn broertje op komst was.... De eerste paar nachten waren moeilijk, maar na een weekje was hij gewend in zijn nieuwe bed. Hij is er volgens mij 1x uitgevallen en daarna nooit meer. Zijn juniorbedje heeft wel een kleine opstaande rand en verder stopten we zijn dekbed strak in. Inmiddels is hij 3,5 en kan hij ook gewoon in een 1-persoonsbed slapen.

Als je zelf het idee hebt dat ze er klaar voor is, kun je het altijd proberen.
 
Terug
Bovenaan