Wanneer in kinderstoel???

Hallo allemaal,

Mijn dochtertje Meike is 5,5 maand. Ze is behoorlijk aan de grote kant (ruim 8 pond en 67 cm lang). Ik merk aan haar dat ze al behoorlijk goed kan zitten (uiteraard wel goed vasthouden) en vroeg me af wanneer je  nu aan een kinderstoel gaat denken.

Ik geef op dit moment nog volledige borstvoeding en ga over twee weken groente erbij geven, dus vandaar dat zo'n stoel evt. dan makkelijk zou zijn.

Groetjes,
Jiska
 
Mijn zoontje heb ik ongeveer met 7 maanden in de kinderstoel gedaan. Toen kon hij redelijk goed zitten. Voor die tijd gaf ik hem het fruit/groente in de wipstoel. Hierin kan hij relaxter zitten en kan hij meer genieten van de hapjes. Ik vond het zitten voor hem in de stoel nog redelijk inspannend. Om dat ook nog een paar hapjes te geven vond ik voor hem nog nét even te veel.
Groetjes Marieke
(mv Stan, 04-09-2004)
 
Hallo!
Onze dochter zat al vrij vlot in de kinderstoel, ik denk ongeveer 6 mnd
Wij hebben een kinderstoek van Top Mark waarvan je de rugleuning naar achteren kan kantelen. Dan ligt als waare  ze een beetje. Hierdoor kon ze er al heel snel in en hoefde ze niet eerst te kunnen zitten.
Groeten van Susan
 
Hoi Jiska !

Bereid je maar voor op de vlekken !!
Daan zat met 4.5 maand al in de kinderstoel, en hij vondt ( en vindt ) het geweldig ! Sindsdien wil hij liever niet meer in het wipstoeltje met eten!  Ik heb er wel een dikke stoelverkleiner in gedaan, en hij zat ook al vrij stevig.

Succes , Desiree en Daan
 
Hallo,
Rick kreeg ook volledige borstvoeding tot 6 maanden en ik ben toen begonnen met hapjes te introduceren en dat deed ik gelijk in de kinderstoel.
EErst een stoelverkleiner er in en een kussentje achter zijn rug.
Zo zat hij goed ondersteund en toch rechtop. Leek me voor hem prettiger met eten. robeer zelf maar eens liggend te eten .
Groeten Marieke mv Rick en Joost
 
Hallo meiden.

Ze adviseren baby's pas in een kinderstoel te zetten ,zodra het zelf zelfstandig een tijdje goed kan zitten, en zich zelf in belans kunnen houden.Meestal als ze zich zelf uit ligstand naar zitstand kunnen brengen zijn de rugspieren goed ontwikkeld en kunnen ze veel aan dan zijn ook de spieren sterk geworden.

Dan pas kunnen ze in een kinderstoel zitten, anders verpestje de rug van de kleintjes en dat is natuurlijk zonder, want het ruggetje moet nog heel wat jaartjes mee.

Dit advies kreeg ik van het CB,ziekenhuis, prenatal en van vriendinnen van mij die reeds al kindjes hebben.

Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt.
Mijn kindje is nu 8mnd oud en zij kan aardig zitten, nog niet zelfstandig, zij krijgt haar warme prak en fruithapjes in haar wippertje.

Succes
 
Hoi,

Onze zoon kon met bijna 6 maanden goed stevig alleen (gaan) zitten. Dus hebben we bijna 7 maanden een Trip-Trap gekocht.  Even goed instellen en klaar is meneer. Hij geniet van zijn boterhammetje dat hij zelf naar binnen mag werken.
Probleem is alleen dat er geen veiligheidsgordels in zitten. Hij kon uit de stoel klimmen, dat hebben we opgelost door aan beide kanten een opgerolde handdoek naast zijn rug te plaatsen.
Samen aan tafel eten is echt genieten, maar wacht altijd tot ze al een tijd stevig kunnen zitten en blijf dan nog niet te lang aan tafel zitten.
Dit was ook de reden waarom we pas met  9 maanden samen op de fiets gingen.

Veel plezier.
 
Terug
Bovenaan