wanneer in kinderstoel?

Beste moeders,

Mijn dochter Kirsten is nu bijna 4 maanden oud en wil de
laatste week elke keer rechtop zitten, ook in de wipstoel
(goed voor de buikspieren!)
Weten jullie op wat voor leeftijd je je kind in een kinderstoel
kan zetten?

Groetjes Joanna en Kirsten

Mij lijkt dat je haar beter pas in een kinderstoel kunt zetten als ze
echt goed kan zitten. Mijn dochtertje is nu 4 1/2 maand en wil ook
steeds rechtop zitten op schoot en in haar wipstoel. Maar dat zit toch
nog wel anders dan echt in de kinderstoel.

Ik denk dat het niet goed voor derug is zolang ze zichzelf nog niet goed rechtop kunnen houden.

Hallo,

Ik vind dat je kleine echt moet kunnen zitten voordat hij/zij in de kinderstoel kan.
Mijn zoon Tijs is nu inmiddels 8 maanden en wij gaan morgen een kinderstoel kopen.
Hij kan nu ook pas wat langer al zitten en dat is gewoon heel belangrijk.
Een kinderstoel is denk ik echt nog te groot voor een kindje van 4 maanden.
Ook al kun je dat wel opvullen met handdoeken.

Wat ik bij Tijs altijd gedaan heb, is zijn groente en fruithapjes in de maxi-cosi geven.
Ik zette deze dan gewoon op tafel of op de bank....hup erin...ook vastzetten kan hij namelijk niet onderuit zakken en weinig bewegen..hihihi.
Dit werkt bij mij perfect. In een wipstoel hebben ze namelijk meer bewegingsvrijheid en wordt het sneller een knoeiboel.

Succes....Danielle mv Tijs (8maanden)

Hoi Joanna,

Wij hebben de oplossing! Mijn dochtertje is 4 weken ouder dan jouw dochtertje en zetten haar sinds 2 weken in een Bumbo stoeltje (mag vanaf 3 maanden) (zij wil ook liever rechtop zitten, de wereld IN kijken maar volgens mij hebben de meeste babies dat op die leeftijd)

zie voor info:
http://www.cemja.nl/bumbo.htm

Ze vindt het echt geweldig! Plaats het stoeltje wel in de buurt van een of ander mobiel of speeltjes zodat ze iets 'te doen'heeft.   Het is niet echt goedkoop (49,-) maar misschien vind je er een op Marktplaats.

Succes! groetjes Wendeline en Sophie

Terug
Bovenaan