wanneer in kinderstoel?

Hallo meiden,

Ja het onderwerp zegt het eigenlijk al. Wanneer kan je kindje in de kinderstoel.
Onze dochter krijgt het fruit en groentehapje als ze in haar wipstoeltje zit. De een zegt dat je dit niet moet doen terwijl de ander je dat juist als tip geeft. Het maakt ook allemaal niet uit, want als ze op de schoot zit lukt het op dit moment nog van geen kanten. Dus dan maar in de wipstoel.
Het probleem is alleen dat mevrouw steeds omhoog wil komen om rechtop te zitten. Tja en dan kan ze geen twee dingen tegelijk, eten en omhoog komen tegelijk gaat niet. De wipstoel staat al op het hoogst maar voor haar nog niet hoog genoeg.
Ze kan nog niet helemaal zelfstandig zitten dus ik weet ook niet of ze dan al in de kinderstoel mag.
Misschien dat jullie me kunnen helpen.

Groetjes Anne

Hallo,

Vanaf 6 maanden mag je kindje wel in de stoel.
Ik moet zeggen dat ik al met 5 maanden deed. Met een stoelverkleiner en een 5punts gordel gaat dat vanaf het begin prima. Ik laat hem er echt niet lang inzitten, maar tijdens het eten is dit prima!
Mijn zoontje geniet ook zichtbaar als hij in de stoel zit.
Ik zou het gewoon proberen, als het niet lukt dan kun je alsnog een andere optie proberen.

Groetjes Dymphy

Hoi,

Yordi is nu ruim 6,5 maand en wij hebben hem vorige week in de kinderstoel gezet om te proberen. Ook hij kan nog niet zelfstandig zitten. ( heel eventjes los zitten en wel goed tegen iets aan zitten zoals op de bank tegen een kussen of zo)
Hij vond het erg interessant om in de kinderstoel te zitten en had dan ook enorme lol.
helaas heb ik er geen goede stoelverkleiner voor, dus die moeten we nog ff halen en dan gaat meneertje ook in de kinderstoel met eten.
Wij geven yordi ook altijd eten in de wipper, maar hier nog een meneertje die steeds overeind probeert te komen.
Dus dan moet ik hem eerst weer terug "duwen" voordat ik hem eten kan geven.
Regelmatig zit het eten dus op het voorhoofd, omdat yordi dan net weer naar voren komt als ik een hap eten wil geven. Hahahha
Ach en zo ontzettend lang zitten ze er dan niet in, alleen tijdens het eten geven, dus ik denk dat je het gewoon eens uit moet proberen.

Liefs marielle

hallo,

je kindje mag in de kinderstoel zodra hij zelfstandig kan zitten. hij hoeft niet uit zichzelf te kunnen zitten maar als je hem/haar op de kont zet moet hij stevig zitten zonder te kiepen of voorover te klappen. en een wipstoel is niets mis mee daar kunnen ze al vroeg in wanneer hij helemaal plat kan. mijn zoon lag met 1 maand al in de wipstoel als hij  wakker was  en ik nog even snel douchen wilde lag hij lekker in de badkamer in de wipstoel.

groetjes

Hoi,

Ik heb ook gehoord dat het pas mag als je kindje zelf blijft zitten. Doreen zit wel zelf op de bank, met iets in de rug, maar niet los. Wel hebben we haar vanaf 6 maand nu in de kinderstoel met eten. Ze eet tegelijk met ons en dat is gewoon veel practischer. Wij hebben ook een kinderstoel met zitverkleiner en 5 puntsgordel. In het begin zakte ze wel wat opzij, maar nu we er (opgerolde) handdoeken naast leggen gaat het veel beter. Ze blijft er maar eventjes in, zolang als ze eet, daarna gaat ze op het speelkleed naast de tafel en kunnen wij verder eten.
Maar als je kindje nog moeilijk rechtop kan zitten, ook met steun zou ik nog even wachten. Kijk zelf maar wat je kindje doet als je hem (of was het nou haar ) in de kinderstoel zet.
Groetjes,
Karlien

Terug
Bovenaan