wanneer in te passen

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik kom een beetje in tijdnood met me schema.

8.30 flesje geven
9.00 klaar gauw aankleden mezelf aankleden spulletjes uitkoken afwassen was aanzetten der evt in badje doen etc.
10.15 even gauw de hond uitlaten
10.30 indien nodig even vlug naar de supermarkt anders rommelen in huis.
11.30 fles en naar bedje
12.15 hehe kan zelf even snel ontbijten.was uit de machine evt volgende erin ophangen droge was afhalen verder met rommelen aardappels schillen etc.
15.00 rust even niks
15.30 flesje
en ja dan is ze op en gaat niet meer naar bed maar wil geenteraind worden
16.45 beginnen met eten koken
17.30 eten
18.00 afwassen
18.30 de fles en naar bed
19.15 douchen
zo hehe klaar voor vandaag nu alleen nog de hele avond gezellig doen samen met me vriend.

Ik kom gewoon niet meer aan meeigen toe.
Gewoon even niks.
En nu gaat ze binnenkort ook nog beginnen met fruithap. Die wil ik op de ochtend zetten maar dan kom ik helemaal in tijdnood want ik moet ook nog boodschappen doen en de ochtend is al zo druk.
Ben ik nou de enige met dit probleem en is er een manier om de ochtend een uur langer te maken.

(liever niet vroeger opstaan ik werk namelijk vooral avonddiensten dat betekend als ik moet werken om 23.00 thuis dus dan is het zo 23.30 eer je je bed ziet.)

Hoi,

ik zie niet hoe oud je kindje is, maar ik denk dat je de meeste tijd kunt winnen na het middagslaapje. Probeer om je kindje zelfstandig te laten spelen terwijl jij dan de was vouwt bijvoorbeeld. Ik strijk bijvoorbeeld als de kleine in de wipstoel zit te spelen of op een kleed ligt. Dan ziet hij me toch en kan ik er tegenaan kletsen, maar tegelijkertijd doe ik de was. Als hij dan slaapt kan ik wat voor mezelf doen.

En ik zou je vriend ook vragen om wat te doen. Laat hem de kleine naar bedbrengen en laatste fles of eten geven, of koken en de afwas. Of doen jullie dit samen al?
Ook al ben je de hele dag thuis, het is net zo goed een baan, dus dat mag zijn excuus niet zijn.

succes!

quote: kaatje o schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-01-2008 11:13:58'));

Hallo,

Ik kom een beetje in tijdnood met me schema.

8.30 flesje geven
9.00 klaar gauw aankleden mezelf aankleden spulletjes uitkoken afwassen was aanzetten der evt in badje doen etc.
10.15 even gauw de hond uitlaten
10.30 indien nodig even vlug naar de supermarkt anders rommelen in huis.
11.30 fles en naar bedje
12.15 hehe kan zelf even snel ontbijten.was uit de machine evt volgende erin ophangen droge was afhalen verder met rommelen aardappels schillen etc.
15.00 rust even niks
15.30 flesje
en ja dan is ze op en gaat niet meer naar bed maar wil geenteraind worden
16.45 beginnen met eten koken
17.30 eten
18.00 afwassen
18.30 de fles en naar bed
19.15 douchen
zo hehe klaar voor vandaag nu alleen nog de hele avond gezellig doen samen met me vriend.

Ik kom gewoon niet meer aan meeigen toe.
Gewoon even niks.
En nu gaat ze binnenkort ook nog beginnen met fruithap. Die wil ik op de ochtend zetten maar dan kom ik helemaal in tijdnood want ik moet ook nog boodschappen doen en de ochtend is al zo druk.
Ben ik nou de enige met dit probleem en is er een manier om de ochtend een uur langer te maken.

(liever niet vroeger opstaan ik werk namelijk vooral avonddiensten dat betekend als ik moet werken om 23.00 thuis dus dan is het zo 23.30 eer je je bed ziet.)

Hoi,

wat me bij jou opvalt is dat je ales even vlug wilt doen. Meid, neem de tijd voor dingen dan duurt het echt niet veel langer maar heb je wel meer rust in je hoofd.

Waarom geef je geen fruit als je klaar bent met de hond uitlaten? Dan is ze lekker wakker en kan je er goed de tijd voor nemen. En anders schuift je dagplannig gewoon een kwartiertje op. Geniet er maar lekker van.

Groetjes van Marloes

Erg druk inderdaad! Ik zit nu even lekker achter de pc terwijl er 3 hopen was liggen. Nou die moet maar even wachten enne manlief is hier ook vrij actief in het huis. Die draait rustig ff 5 wassen in de avonduren. Waarom doe je geen boodschappen voor een paar dagen dan hoef je er niet elke dag uit. Enne is het uit laten van de hond te combineren met de boodschappen?

Succes!
gr.Ing

Hoi. Ik sluit me aan bij de voorgangers..Ik denk dat je teveel wilt doen op een dag.. Als er dan toevallig eens geen 2 wassen zijn gedraaid op een dag, pech gehad, morgen weer een dag toch?
Ik probeer ook iedere dag dat ik thuis ben (werk 3 dagen en mijn man 4) iets te doen maar met een baby en een peuter in huis lukt dat niet altijd, en in het begin vond ik dat ook lastig maar nu laat ik meer de boel de boel...
Bij ons draait de wasmachine in het weekend overuren en door de weeks dan wel maar soms ook niet..   Als ik aan het koken ben en de kleinste is wakker, zet ik hem op de bar in zijn wipper en dat vind ie stikgezellig..
Probeer niet te veel te plannen in 1 dag, en geniet lekker van je kleintje!
Gr. Anne-Marie

Idd een druk schema,
Ik probeer ook de meeste actieve dingen te doen als de kleine wakker is, zoals de was als hij op het kleed speelt en de boodschappen als hij wakker is. Zo heb ik als hij gaat slapen zelf ook even rust. Ik probeer mezelf dan ook maar steeds voor te houden dat je nu niet meer alles kan doen. Ik plan niets en zie wel hoe de dag loopt. Bij ons begint de fles wel wat eerder meestal tussen 6 en 7. De fruithap doe ik half 10 of half 1. Meestal een uur a anderhalf voordat hij zijn fles weer krijgt. En ik doe de was ook vaak in het weekend als mijn vriend thuis is dan kan hij ook even op de kleine letten of helpen met de was. Als ik overdag niet aan de boodschappen toe kom dan gaat mijn vriend vanuit zijn werk langs de supermarkt en dan kunnen we ook koken als we allebij thuis zijn, dan heeft ook 1 de handen vrij om de kleine de groentehap te geven. Dan maar een keer wat later eten.
Probeer je niet te druk te maken, relax en geniet van de kleine.
Groetjes

Oh ja en ontbijten doe ik altijd met hem erbij, dan zet ik hem bij me aan tafel in de kinderstoel of in de wipstoel in de box, zo kan ik hem speeltjes aan geven en tegen hem kletsen dan vind hij het prima!
Groetjes

En waarom sta je niet een half uurtje  eerder op dan dat je kind wakker wordt. Kan je alvast ontbijten en/of douchen.
Ik vind 8.30 uur erge luxe. Bij ons is het om 6.30 uur al dag...

Terug
Bovenaan