Wanneer in wandelwagen/buggy?

Hallo,

Mijn dochtertje is 4 maanden oud en wil graag veel van de wereld zien. Nu hebben we zo'n kinderwagen die je om kan bouwen tot buggy. Hij kan zowat helemaal plat. Men zegt dat het slecht is voor de rug, maar als ze bijna plat ligt is het toch bijna hetzelfde als een reiswieg? Wat is jullie mening?
 
Hallo

Ik heb een zoontje van 4 maand en hij is vrij lang. Hij past niet meer zo lang in de kinderwagen denk ik. Ik heb ook nog een zoon van nu 2,5 jaar oud. Ook hij was al vrij snel te groot voor de kinderwagen. Wel heb ik het nog gerekt tot zo'n 5 tot 6 maand om de buggy te doen. Dan kunnen ze in het begin inderdaad nog bijna helemaal liggen en dat scheelt wel. Maar 4 maand is misschien nog wel een beetje te jong. Ik doe nu met mijn zoontje van 4 maand te kap soms een beetje naar beneden (als buiten geen zon is of te fel licht) zodat hij ook naar boven kan kijken. Dan ziet hij toch iets van de omgeving en kan nog wel lekker liggen.

Je kunt het altijd bij een winkel vragen waar ze kinderwagens verkopen. Wij hebben het destijds geloof ik rond 6 maand gedaan en dan ligstand.

groetjes
 
hoi,

onze dochter was 4,5 maand toen we dewandelwagen tot een buggy hebben omgebouwd,ze werd gewoon   te lang voor de wandelwagen,en het ging prima.

groetjes Corien
 
Op het moment dat ons zoontje bijna klem lag in de kinderwagen, hebben we hem omgebouwd tot wandelwagen. Het is voor het ruggetje het beste om je baby zo lang mogelijk in de kinderwagen-bak te vervoeren.
Onze zoon was ongeveer 5 maanden toen we de wandelwagen-inzet op het onderstel hebben geplaatst. Toen hebben we hem ook eerst nog zo plat mogelijk gehouden.

Succes!
 
Hoi,

Felina was net 4 maanden toen ze absoluut niet meer in de kinderwagenbak wilde.
Het waren hele drama's met wandelen en ze gilde de hele buurt bij elkaar.
Wij hebben toen dus gelijk onze kinderwagen omgebouwd tot wandelwagen.
Nu vind mevrouw het weer heerlijk om te wandelen en ze kijkt haar ogen uit.
Mijn wagen kan wel bijna helemaal plat, dus ze ligt er echt lekker in.

Groetjes,
Marjolein
 
hoi
mijn zoontje ging met 3 maanden in de wandelwagen(die omgebouwde van reiswieg)
en was een stuk gelukkiger!!  als we gingen wandelen deze kon ook goed plat.
de buggy zou ik echt even mee wachten deze heeft (vaak) geen veringen en is daarom niet geschikt voor kids onder de 6 mnd.
succes
groetjes
 
Hallo,

Ik ben afgelopen week naar het cb geweest en heb het daar ook nog even gevraagd. Als het zo'n kinderwagen met vering is die je na de reiswieg kan ombouwen en het kan nagenoeg plat, dan is het geen enkel probleem. Een buggy raden ze inderdaad pas aan vanaf een maand of 9, of vanaf wanneer ze zelfstandig kunnen zitten.

 
Terug
Bovenaan