Wanneer insemineren?

<p><span style="-webkit-text-size-adjust: auto; caret-color: #030303; color: #030303; font-family: 'Open Sans'; white-space: pre-wrap;">Hoi allemaal, Heb nu net (5 januari 10.00) een positieve ovulatie test gehad. Wanneer kunnen we het beste insemineren? Vrijen gaat helaas niet door diverse omstandigheden. Het liefst willen we 2x of vaker insemineren. Ik weet dat men zegt; om de dag is beter maar laat de eerste keer dan de hoofdpoging zijn en de tweede een mooie extra ? Dankjewel! </span></p>
 
Dan zou ik voor vandaag gaan. Je verwacht je eisprong ongeveer 24 uur na je positieve test en spermacellen leven gemiddeld 3 dagen. Dus als je vandaag insemineert zullen er levende spermacellen aanwezig moeten zijn als je je eisprong hebt. Dan kan je morgen nog een keer doen voor de 'bonus'. Baadt het niet, schaadt het niet ;-) 
 
Ik heb dan IUI's in het ziekenhuis gedaan. En had een korte LH piek en vrij snel een eisprong. Normaal bel je als de test positief is en dan heb je de volgende ochtend de inseminatie. Dat is bij de meeste mensen goed. 

Ik zelf kreeg op een gegeven moment de opdracht te bellen als de test duidelijk opliep. Ik kon op een gegeven moment zien dat ie morgen positief ging zijn. En zo had ik vaak de inseminatie op de dag van de positieve ovulatietest. Zo ben ik zwanger geraakt. 

Dus met dat in je achterhoofd zou ik vanavond en morgenochtend doen dan. 
 
Hoi! @Gebruiker10354404
Wat 'fijn' om te lezen dat ik niet de enige ben die aan zelfinseminatie doet. Is dit de eerste ronde? Ik lees vaak genoeg dat er vrouwen zwanger zijn geworden middels ZI, maar toch heb ik steeds het idee dat de kans een stuk kleiner is. Hoe denk jij hierover? 
 
Hoi!
Wat spannend allemaal!
Mijn vriend en ik hebben het wegens omstandigheden ook via zelfinseminatie gedaan en bij ons was het in ronde 3 al raak! Er ligt nu een lief, tevreden en klein meisje van 6 weken bij mij te slapen!

Ik hield mijn cyclus bij via de app 'mijn kalender' en gebruikte ovulatietesten. Wij deden het 3 dagen en 1 dag voor de ovulatie, of op de dag zelf. Er zitten ook 'langzame' zwemmers tussen en de kwaliteit van het zaad is beter wanneer er 24 uur tussen zit
 
HOI! sorry ik zie het berichtje nu pas.. 
Ik denk niet dat de kans heel veel kleiner is eerlijk gezegd. Er zijn zelfs vrouwen die een kindje van voorvocht waarbij de man niet is klaaegekomen inwendig. 


Ik gebruik zelf de spuitjes met nog een extra pipetje eraan! Dan komt hij even ver als een penis.
Succes ? 
 
Fijn dat er meerdere mensen zijn die dit doen. Wij zijn met ronde 1 bezig geweest maar helaas niet gelukt. Op naar de volgende ronde.
 
Wij doen ook ZI. Nu bezig met de 3e ronde. Leuk om jullie te blijven volgen en ervaringen uit te wisselen. Hopelijk hebben we allemaal snel positief nieuws.
De kans om zwanger te worden via ZI is even groot als "normaal": ongeveer 15%. Gewoon op vertrouwen dus. Dit is jullie manier en dat is helemaal prima!
Wij doen het als volgt:
- ZI 5 dagen, 3 dagen en 1 dag vóór ovulatie en 1 dag ná ovulatie. Het schijnt het beste te zijn voor de kwaliteit van het zaad om er een dag tussen te houden. Mijn cyclus is zeer regelmatig.
- sperma in urinecontainer en direct daarna opzuigen met een spuitje van 10ml. Eerst even heen en weer walsen in het potje om het iets vloeibaarder te maken als het nodig is.
- dat breng ik vervolgens direct in (zodat het goed op temperatuur blijft) en spuit het leeg terwijl ik klaarkom om de zaadcellen zoveel mogelijk op weg te helpen.
- en dan nog even 15 min blijven liggen met een kussen onder mijn heupen. 
- verder probeer ik zo ontspannen mogelijk met de situatie om te gaan. Ook samen benaderen we het onderwerp ZI normaal en luchtig. Ik denk persoonlijk  dat dat heel belangrijk is. 
- potje en spuitje kook ik uit na iedere poging om het steriel te houden. En iedere maand gebruik ik een nieuw spuitje van de Kruidvat.
Veel succes bij jullie pogingen!
 
Terug
Bovenaan