Wanneer is bekkenpijn voorbij?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

ik heb al sinds 25 weken last van mijn heupen en schaambeen. Sinds een week of twee is het verergerd, omdat mijn kindje aan het indalen is en nog even extra op mijn schaambeen duwt.
Vooral 's nachts heb ik echt heel erg veel pijn bij het omdraaien. Ik hou mezelf steeds voor dat het nog maar een paar weekjes is voordat ik er vanaf ben (ik ben nu 37 weken).

Maar ineens vroeg ik me af: is het eigenlijk wel gelijk over na de bevalling? Of duurt het dan nog voort? Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt voor de reacties.

Liefs, Jose

Hoi,
Ik heb ook bekkenpijn gehad bij mijn zwangerschap.
Na de bevalling dacht ik het over was, maar toen werd mijn rug/bekken nog niet zo belast. Dus de klachten kwamen na een week terug en  vooral toen mijn mannetje wat zwaarder werd, kreeg ik weer meer klachten. Ik ben weer teruggegaan naar de fysio, maar uiteindelijk was het na een maand of 10 weg.
Het kan dus wel even duren...
Sterkte,
Gr Diana

Hoi Jose,

Het verschilt per vrouw wanneer de pijn weer voorbij is. Ik kreeg last van mijn bekken met 17 weken bij mijn eerste en daar was ik aan het begin van deze zwangerschap(2 jaar later) nog steeds van aan het herstellen. Mijn bekkenklachten waren ook verergerd door de bevalling. Maar de een heeft een paar maanden na de geboorte geen last meer en de ander nog wel, dus ga naar de fysio en zorg dat je na de bevalling een paar herhaalbehandelingen krijgt..

Vervelend he, die pijn? Ik vond die pijn in mijn bekken nog wel te handelen, maar de pijn in mijn schaambot, oef. Ik ben blij dat ik daar tenminste nog sporadisch last van heb..

sterkte de komende tijd en ik hoop dat je snel herstelt..

Hoi hoi,

Ja dat was mijn vraag ook. Hoe lang na de bevalling houd je nog last van de pijn? Maar zoals ik lees is dat per vrouw verschillend. Ik heb al v.a week 7 therapie (dit is mijn 1ste zwangerschap) en ben vandaag 22 weken. Het wordt alsmaar erger. Sinds het weekend doet mijn schaambot en liezen enorm pijn, dat is echt super vervelend!

Kunnen jullie nog wel goed werken, zwemmen ,fietsen of uberhaupt sporten?

Liefs

hoi

ik heb na mijn bevalling nog zeker een half jaar   in de ziektewet gezeten 8jr geleden
maar ik moet wel zeggen dat mijn bekkeninstabiliteit vrij extreem was tijdens de zwangerschap en ook al vanaf week 12
ik heb er toen te lang mee door gelopen omdat ik me niet wilde laten kennen
ik kan je zeggen gebeurt me geen 2e x ben nu 20 wk heen en begin sinds deze week wat last te krijgen
het valt tegen dat het terug is maar ik zie het maar zo vergeleken met de eerste heb ik toch 8weken gewonnen
bij mij was het zeker niet gelijk over maar ik had er wel minder last van dan tijdens de zwangerschap

succes en heel belangrijk voorzeer niks doe rustig aan hoe moeilijk dat soms ook is

liefs ilona

Terug
Bovenaan