Wanneer is dag 14?

A

Anoniem

Guest
Hallo Allemaal
Zal mij even voorstellen want ik ben nieuw op de site.
Ik ben Dagmar, ben 28 en wil binnenkort stoppen met de pil.

Dit is vrij nieuw voor mij allemaal dus weet niet het fijnste van zwanger worden en wat je moet doen wat goed is voor jou en je toekomstige kleine

Ja niet roken en drinken Foliumzuur slikken, dat weet ik.

Maar wat kan je nog meer doen?

Ook wil ik graag op kruiden basis mijn lichaam schoon spoelen voordat we echt gaan beginnen.
Ook omdat ik heb gerookt en heb zo iets van ik moet wat doen
Heeft iemand een suggestie wat goed is voor je lichaam dan alleen heel veel water drinken wat ik al doe?

Wat ik ook niet helemaal begrijp is op dag 14 van je cyclus ben je het vruchtbaarst.
Wanneer is dat nou precies.
Ik weet niet hoe je dit moet tellen.
Iemand vertelde mij dat je het vruchtbaarst bent op de 10e dag na je eerste menstruatie dag.
Wie kan mij vertellen hoe  ik dit uit moet rekenen?

Hoi Dagmar

Ik ben Alma en ook ik ga voor het eerste kindje. wij zijn nu in ronde drie bezig en aan het wachten tot de nod.

Je zal misschien die afkortingen ook niet kennen. Nod= niet ongesteldheids dag.omdat we dat natuurlijk niet willen worden, maar zwanger willen zijn

Eerst over het schoonspoelen van je lichaam.
ik weet daar niet zo veel over, maar heb gelezen met gezond eten en eventueel vitamines slikken dat je de hormonen sneller uit je lijf kan krijgen.

Je 14e dag kan je heel makkelijk uitrekenen als je een regematige cyclus hebt (van 28 dagen)

Als je ongi wordt dan heb je 14 dagen ervoor je ei gehad, dan ben je dus vruchtbaar.
In een cyclus van 28 dagen is dat dus precies op de helft gerekend vanaf je eerste ongi dag.

Heb je nou een cyclus van 32 dagen dan is je ei ook 4 dagen later.
Tussen eisprong en ongesteld worden zit dus altijd 14 dagen.
Tussen ongesteld worden en ei aanmaken kan dus langer zitten.
Snap je het nog.

Ik hoop je zo een beetje te hebben geholpen.
Maar vraag anders maar raak. Er is altijd wel iemand die reageerd.

Liefs Alma

Hoi Dagmar,

Welkom op het forum!
Als je op natuurlijke basis de afvalstoffen kwijt wilt moet je even naar een natuurwinkel gaan. Die weten er meer van. Maar op zich doe je het prima! Ik denk niet dat je veel meer kunt doen dan gezond eten, multivitamines voor zwangere vrouwen (zit foliumzuur al in) en veel water drinken.

Ik sluit me bij Alma aan als het over de eisprong gaat. Kijk eens op babybrabbel.nl. Daar kun je je eisprong uitrekenen, en informatie vinden. Ook kun je vragen stellen aan deskundigen.

Succes met zwanger worden!
Groetjes, Kat. (31 en in ronde 4 voor een tweede kindje)

Terug
Bovenaan