Wanneer is de kritieke periode voorbij???

Hoi allemaal,

Ik ben, van nature, een vreselijke piekeraar!
Ik ben nu 8 weken zwanger en durf nog steeds niet blij te zijn en te genieten van het feit dat ik nu zwanger ben.
Dan weer baal ik van de misselijkheid, dan is de misselijkheid verdwenen en maak ik me daar weer zorgen over. Stom he!

En dan ook nog al die verhalen op het forum waarbij het mis is gegaan. Brrr, ik wil er niet aan denken maar kan het niet laten.

Weten jullie wanneer de kritieke periode voorbij is en ik wat zekerder  over mezelf en de zwangerschap kan worden? Ik vind dit zo zonde van mijn zwangerschapstijd die zo leuk "hoort" te zijn.

Volgende week heb ik een echo. Wie weet stelt me dat wat gerust.

Groetjes witte tulp

Hallo!

Ik herken me helemaal in jouw verhaal! ik ben nu 4 weken en 1 dag zwanger, echt heeeeel pril nog dus, maar ook ik maak me helemaal ongerust. mijn eerste zwangerschap is na 5 en een halve geeindigd in een miskraam en ik ben zo bang dat het weer fout gaat...

Jij gaat dus volgende week een echo krijgen? Bij negen weken? Volgens mij is het namelijk zo dat als ze het hartje van je kindje kunnen zien of horen dat dan de kans dat het misgaat nog maar heeeel klein is... Dus nog effe de echo afwachten en dan echt genieten!!! (Eigenlijk nu al, je bent al 8 weken...maar ik snap het wel, ook ik kan nog niet echt  genieten, ondanks dat  ik dat  zo graag wil...)

Succes!

Liefs Merel

Hoi Witte Tulp,

Je hebt volgende week een echo als dan alles goed is.
Kun je wel gaan genieten.
Maar je weet het nooit 100% zeker dat het goed blijft gaan.
Ik wil je graag positief   laten denken. Maar ik ben nu ruim 40 weken en
geniet wel. Maar ben ook heel lang toch onzeker geweest. Was ook erg blij als ik naar de vk kon en het hartje weer hoorde. Heb ik nu nog.
Maar ik deed na mijn 2e echo met 10 weken toch echt wel genieten.
Want de vrouw die de echo deed zei toen ook tegen ons ik mag jullie nu wel feliciteren
want dat het nu nog fout gaat is heel klein.
Daarom zeg ik als jij volgende week een echo hebt ben je 9 weken? en is die goed
dan zou ik toch maar gaan genieten. Wat je zegt je moet gewon genieten.
Want ik vind dat eht snel is gegaan. Ik was ook ziek af en aan.
Heb ook wel wat tegen slaggen gehad in mijn zwangerschap maar alles is nog steeds goed.

Succes meid!

Liefs An 40 weken en 2 dagen zwanger

Hoi!

Ook ik herken het helemaal hoor! En het ergste is, je kan blijven piekeren, want zo is er steeds wat...

In principe kan er al weinig meer mis gaan als je het hartje hebt zien/horen kloppen, maar officieel is bij 12 weken de "veilige" zone aangebroken. Daarna is het echter weer wachten op de 20 weken echo om te kijken of alles goed gaat. Dan naar rond de 28 weken, want dan is het levensvatbaar......en zo kun je doorgaan.
Nu heb ik alweer een aantal weken de kriebels, want de bevalling kan zich elk moment aandienen en het is onze eerste, dus geen idee wat me gaat overkomen!
Ik had het al van andere mensen met kinderen gehoord: vanaf het moment dat je zwanger bent, ben je (helaas) nooit meer zorgenvrij!

MAAR.......toch geniet ik van elk moment! Het is heerlijk om met mijn man zijn handen op mijn buik te zitten en te voelen hoe die kleine beweegt. Het is fantstisch om straks je baby op een echo te zien....en zo zijn er zoveel mooie momenten.
Gebruik gewoon elk van deze momenten als mijlpaal en ga stap voor stap naar het einde van je zwangerschap. Ik moet zeggen, bij mij is de tijd omgevlogen en alhoewel ik niet kan wachten tot ik die kleine in mijn armen heb, zal ik mijn buik en het gewiebel ook wel missen!

Groetjes,

NathalieMS
(38w+4)

na elke mijlpaal kreeg ik steeds iets meer rust:8 wk echo,12 weken echo,16 weken hartje,20 weken echo,28 weken grote kans op overleven bij geboorte,32 weken nog grotere kans,37 weken thuis mogen bevallen...en 4 dagen later kwam hij  kerngezond ter wereld.lekker in mn eigen bedje.ik zwijmel weer helemaal weg bij de herinnering

Ik had met 11 weken de eerste echo. Pas toen was ik er echt gerust op.
We hadden ons voorgenomen om het niet voor 12 weken te vertellen maar na die echo konden we het echt niet meer voor ons houden. We konden het wel van de daken schreeuwen.

En toen begon ook eigenlijk het grote genieten pas. Door het met anderen te delen gaat het veel meer leven.

weet je wat het is.... het kan altijd mis gaan en het is ook heel normaal dat je nu bang bent, maar bedenk je maar dat er nog steeds meer goed gaan als fout, dus geniet maar

hoi hoi
ze zeggen dat jet de meeste miskramen voorkomen met 5 en 7weken en dat als je de eerste 12 weken door bent het grootste risico weg is.
kan me voorstellen dat je het eng vindt allemaal,maar zolang jij je goed voelt moet je er toch van proberen te genieten.
veel plezier met de echo volgende week.
liefs sil

Terug
Bovenaan