Wanneer is de maxi-cosi te klein?

Hoi mama's!
Weten jullie wanneer de maxi-cosi officieel te klein is? Jamey is nu 6 maanden en vrij lang. Z'n voetjes komen over de rand van de maxi-cosi en de bovenkant van z'n hoofd een cm of 4 onder de bovenrand. Hoe weet je nou wanneer een autostoel nodig is? Ik dacht pas bij 1 jaar ofzo?

Groetjes,
Taatje (mama van Jamey 26-9-2005)
 
wanneer ze met hun hoofdje boven de rand uitsteken. Dan is ie te klein.
Met 9 maanden kan een baby in principe in een autostoeltje. Je hoort wel verschillende meningen hierover, maar wij hebben het wel gedaan.
 
Dat de voetjes uitsteken is niet erg, teminste als hij er goed in zit. Het gaat vooral om het hoofdje om de eventuele (hopelijk niet) klap op te vangen. (je moet er toch niet aan denken...)
 
Als het hoofdje iets over de bovenrand van de maxi cosi uitkomt is niet erg, want het onderste gedeelte van het hoofdje en de nek heeft dan nog voeldoende steun.
Ik zou je kindje zolang mogelijk in de maxi cosi laten zitten omdat dit de veiligste manier van vervoeren is bij een baby als je eventueel een aanrijding krijgt.  
 
hoi

ik zou toch maar een autostoeltje gaan halen als z'n hofdje er boven uit komt ook al is het maar een stukje de kans op letsel bij een ongeluk is nu denk ik wel groter ik heb mijn zoontje al in een autostoeltje gedaan toen hij goed kon zitten dit was zo rond z'n 4en een halve mnd en hij heeft nooit geen klachten gehad en hij is nu bijna 3
mijn advies is dus om toch een autostoeltje te gaan halen

groetjes tejaysmommy
 
Hoi,

Mijn zoontje is nu 9mnd en 74,5 cm en zit nog 1cm onder de rand, hij gaat komende week over in een ander stoeltje want het hoofdje mag er niet overheen komen bij mijn weten, ook geen cm.
Ik moet de stoel van zijn broertje even laten nakijken want die is 5jr oud en aangezien er nieuwe eisen zijn wil ik wel even weten of die nog aan die nieuwe eisen voldoet!!

Groetjes Mary jane
 
Vier maanden, das vroeg zeg! Nee klachten zullen ze niet krijgen zolang er geen aanrijding plaats vindt. Want daar gaat het om: ze moeten de klap goed kunnen opvangen (tja, wat heet goed kunnen opvangen, wie kan nou wel, niemand eigenlijk) zodat het letsel beperkt blijft. Ik zeg beperkt, want reken maar dat je 9 van de 10 keer wel degelijk letsel overhoudt. Ik spreek uit ervaring. Zelfs met 20 of 30 km per uur komt een klap erg hard aan. Ik heb een klap opgevangen van 80 km per uur 4 jaar geleden. Mijn nek blijft een zwakke plek.
 
Terug
Bovenaan