Wanneer is de pil je lichaam uit??

Hallo allemaal,

Op dit moment ben ik nog aan de pil maar wil er graag mee stoppen, we zullen het helaas met condoom moeten doen omdat ik in april geopereerd moet worden.
Maar mijn vraag is eigenlijk; wanneer is de pil helemaal uit mijn lichaam verdwenen of is dit bij iedereen of per pil verschillend. Ik gebruik Stediril 30.

Groetjes Roseliek

Hoi Rosaliek,

Ik lees bij veel meiden op deze site dat ze na 1 normale cyclus al zwanger zijn dus je kunt gelijk nadat je stopt zwanger raken. Hoelang het duurt voordat de hormonen uit je lichaam zijn?? Geen idee, maar het is dus niet slecht als je na het stoppen met de pil gelijk zwanger wordt.

Overigens heb ik de ervaring dat als je stopt met de pil, de wens om zwanger te worden nog groter wordt, maar dat kan natuurlijk per persoon verschillen.
Sterkte alvast voor je operatie!

Bientje

Ik heb mij in het UMC radboud laten vertellen dat het 1 jaar duurt voordat echt alle pil hormonen uit je lichaam is.Terwijl ik mij altijd heb laten vertellen dat dat maar 3 maanden is.Maar het schijnt dus niks uit te maken om zwanger te worden.Kan dus geen kwaad.

Groetjes Karin

Bedankt voor jullie reacties. Ik stop als de strip op is, tot de operatie dus met condoom en dan maar hopen dat het allemaal wil gaan lukken!

Gr. Roseliek

Ik ben twee keer meteen zwanger geworden, na pilgebruik, dus niet eens afgewacht of ik nog ongesteld zou worden, de pil is je lichaam uit zodra je ermee stopt, daarom moet je hem ook niet vergeten, want dan kan je zwanger worden( als je dat niet wil:))

Wat Maan zegt klopt helemaal.
Alleen beweren ze dat je per jaar zo 3 keer de kans heb om zwanger te worden.
Ik geloof er allemaal niet in.
Je stopt met de pil en ik zou zeggen klussen maar.
Wat je wel zou kunnen doen is wachten tot je 1e eigen menstruatie en dan kan je goed rekenen wanneer je eisprong ongeveer is en hoelang je cyclus duurt.
Ik ben gestopt met de pil en direct gaan klussen, ben overigens 1 keer ongesteld geworden en erna was ik zwanger.
Misschien dat het per lichaam kan verschillen, wat ik betwijffel.
Ik had zelf microgynon 30. en heb 8 jaar de pil geslikt.. en hier de uitkomst. ondertussen 28 weken zwanger..

Ik zou er voor gaan wanneer je er gewoon klaar voor bent... succes... en veel klus plezier.

Groetjes Desiree van april 2006 forum.

Hoi!

Ik weet niet hoelang het duurt voordat de pil helemaal uit je lichaam is.
Maar je kan met de pil stoppen en gelijk zwanger raken.
Mij is verteld dat het wel beter is om 1 maandje te wachten maar meer zodat je weet hoe je normale cyclus is.
Ik ben sinds deze maand met de pil gestopt en wacht dus deze maand even om zwanger te worden zodat ik weet hoe mijn normale cyclus is.
Ik heb 9 jaar de pil geslikt en ben toendertijd met de pil begonnen omdat ik een onregelmatige cyclus heb dus weet niet hoe die nu inmiddels is.
Maar ik ga niet extra met condoom vrijen zodat ik zeker niet zwanger raak, als het zo is dan is het zo.
Het is in elk geval niet schadelijk ofzo. (is mij verteld)
Succes! Ilse.

Ik ben gestopt met de pil vandaag is men 6de dag van mijne cyclus ik heb maanden men pil door genomen ma had wel tussen door bloedingen hoe lang duurt dat als je een eiersprong hebt ik heb mijn regels al had dus ik vraag me dit af:)

Terug
Bovenaan